Belföld

Egyeztetnek a felvételik szabályairól

Meghatározott módszertan kell ahhoz, hogy a gyerekek jobban válasszanak középfokú iskolát

Az oktatásért és a szakképzésért felelős tárcák között egyetértés van abban, hogy az alapfokú oktatás szereplőinek részéről jogos az igény annak tisztázására, melyek azok a képességek, amelyek elvárhatók az általános iskolát befejezőktől, illetve hol helyezkedik el a tanuló tudása a minimum- és a célstandard között.

A tanulmányi standardfejlesztés célja, hogy minél eredményesebben valósuljanak meg a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek célkitűzései – írta a középiskolai felvételi vizsga kötelezővé tételével kapcsolatos kérdésünkre az oktatási államtitkárság. Meghatározott módszertan kell ahhoz, hogy a gyerekek jobban válasszanak középfokú iskolát. Ehhez a középfokú felvételi rendszer átalakítása szükséges, illetve az, hogy a tanulási folyamatba több helyen épüljenek be tudásmérési pontok.

Ezen dolgoznak a szaktárcák és a Köznevelési Kerekasztal Tartalomfejlesztési és Módszertani Munkacsoportja is, a végleges megoldást a 2019-re tervezett új alaptanterv tartalmazza majd. A négy-, hat- és nyolcosztályos középfokú képzésekben jelenleg is van felvételi vagy kritériumrendszer, ezek sikerességét meg kell vizsgálni, a levont következtetéseknek nagy jelentőségük lesz – tették hozzá.