Belföld

Bővíteni kell az akadémikusok szerint a természettudományi tantárgyak körét

„Fenyegető beszűkülés”

A közoktatás elsődleges feladata az élethosszig tartó tanulás képességének kialakítása és nem a naprakész munkavállalók kibocsátása a gazdaság szereplői számára – hangsúlyozza „a műveltség fenyegető beszűküléséről” szóló közleményében a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatási Elnöki Bizottsága.

Az akadémikusok javasolják a középfokú szakképzésben, elsősorban a szakgimnáziumokban a szakmai és általánosan képző tárgyak arányainak újragondolását, és az oktatott természettudományi tartalmak körének bővítését. A bizottság álláspontja szerint „az oktatásnak biztosítania kell azt az útravalót, amellyel a fiatalok alkalmazkodni tudnak a gyorsan változó környezethez, ugyanakkor fontos az is, hogy olyan ismereteket is kapjanak, amelyeket – például személyre szóló, célirányos továbbképzéssel – az éppen létező munkaerőpiacon is hasznosítani tudnak. Ez azonban nem jelentheti azt, hogy a közoktatás feladata lenne a gazdaság aktuális szereplői számára azonnal hadra fogható munkavállalók kiképzése”.