Belföld
Balog: Támogatni kell a tehetségeket
Négyezer tanuló vesz most részt a tizenöt éve indult Arany János Programban, százötven-százhetven százalékos a túljelentkezés
A tehetség kötelez, és valamiben mindenki tehetséges – fogalmazott az emberi erőforrások minisztere. Kijelentette, a tehetség kötelezi azt, aki kapta, és a szűkebb környezetét, a családját, hogy ne kallódjon el, valamint a tágabb közösséget is, egészen az államig, illetve a kormányig, hogy vegye észre a talentumot, támogassa és tartsa számon. Az a cél – folytatta a tárcavezető –, hogy minden tanuló versenyképes tudáshoz jusson, szülessen bárhol az országban, éljen bármilyen szociális körülmények között. Olyan köznevelési rendszerben hiszünk, amely nem lenyesegeti a kiemelkedő tehetségeket, nem középszert próbál egyben tartani, hanem segít a kiugrásban – tette hozzá Balog Zoltán. A különbségeket próbálják leküzdeni, úgy is, hogy az állami közszolgáltatások területileg differenciáltak legyenek.
A programmal kapcsolatban felidézte, tizenöt éve kísérleti jelleggel indult a kezdeményezés, amely azóta sikeres programmá nőtt ki, és a felsőfokú tanulmányok folytatásához, az érettségi és szakma szerzéséhez ad segítséget. Ma már négyezer tanuló vesz részt benne, a végzettek felvételi aránya átlagosan nyolcvan százalék, a programra százötven-százhetven százalékos a túljelentkezés.
Pokorni Zoltán korábbi oktatási miniszter, a program elindítója hangsúlyozta, a kezdeti tiltakozások ellenére végül azért is maradhatott meg a program, mert bevonták a pedagógusokat, igazgatókat, ők állíthatták össze a tartalmát, így az érintettek a magukénak érezték és érzik az ügyet.
A programmal kapcsolatban felidézte, tizenöt éve kísérleti jelleggel indult a kezdeményezés, amely azóta sikeres programmá nőtt ki, és a felsőfokú tanulmányok folytatásához, az érettségi és szakma szerzéséhez ad segítséget. Ma már négyezer tanuló vesz részt benne, a végzettek felvételi aránya átlagosan nyolcvan százalék, a programra százötven-százhetven százalékos a túljelentkezés.
Pokorni Zoltán korábbi oktatási miniszter, a program elindítója hangsúlyozta, a kezdeti tiltakozások ellenére végül azért is maradhatott meg a program, mert bevonták a pedagógusokat, igazgatókat, ők állíthatták össze a tartalmát, így az érintettek a magukénak érezték és érzik az ügyet.