Belföld

Elkészült az M3-M35 autópálya görbeházi csomópontjának fejlesztése

Elkészült az M3–M35 autópálya görbeházi csomópontjának fejlesztése, aminek eredményeként a két nagyváros, Debrecen és Nyíregyháza immár mindkét irányból közvetlenül autópályán is elérhető – közölte az MTI szerint a beruházás átadásán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) magasépítésért felelős helyettes államtitkára pénteken.

Elkészült az M3-M35 autópálya görbeházi csomópontjának fejlesztése
Kósa Lajos, Debrecen fideszes országgyűlési képviselője, Nyul Zoltán, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) magasépítésért felelős helyettes államtitkára, Szabó Tünde, az Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosa, Nyíregyháza fideszes országgyűlési képviselője, Papp László (Fidesz–KDNP), Debrecen polgármestere és Jászai Menyhért (Fidesz–KDNP), Nyíregyháza alpolgármestere (b-j) átvágja a nemzetiszínű szalagot az M3 és az M35 autópálya görbeházi csomópontjának fejlesztése átadásán 2023. december 15-én. A 4,9 milliárd forint magyar forrásból megvalósított beruházás elkészülte után a két nagyváros, Debrecen és Nyíregyháza immár mindkét irányból közvetlenül autópályán is elérhető.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Nyul Zoltán azt mondta, a 4,9 milliárd forint magyar forrásból megvalósított beruházás a teljes kelet-magyarországi úthálózat szempontjából meghatározó. Hozzátette: egy korábban műszaki értelemben hiányos beruházás nagyon fontos kiegészítése készült el, amelynek keretében a Zemplénkő Kft. kivitelezésében egy 101,5 méteres híd, 1060 méter útpálya és egy üzemi forduló épült meg.

Beszámolt arról is, hogy a térségben számos további munka előkészítése zajlik. Ezek között említette az M49-es út Mátészalka és az országhatár közötti szakaszának építését, a Baktalórántháza–Nyírbátor közötti útszakasz korszerűsítését, a nyíregyházi ipari park közlekedési infrastruktúrájának fejlesztését, illetve Hajdú-Biharban a 4. számú főút fejlesztését, benne a Debrecen–Hajdúszoboszló közötti útszakasz bővítését.

Szabó Tünde, az Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos méltatta a kormányzati és önkormányzatok közötti összefogást és együttműködést, amelynek eredményeként teljes értékűvé vált a két autópálya görbeházi csomópontja.

Nyíregyháza és Debrecen közvetlen összekapcsolása az autópályával nemcsak kényelmesebb közlekedési kapcsolatot jelent a két vármegyeszékhely között, hanem a környezettudatosság szempontjából is jelentős, ugyanis ezzel több települést is elkerülhet a tranzitforgalom – mondta a nyíregyházi fideszes országgyűlés képviselő.

Kósa Lajos, Debrecen fideszes országgyűlési képviselője az előzményekre utalva felidézte, hogy a beruházás tervei már az első Orbán-kormány idején megvoltak. Az utána következő időszakban azonban lemondtak a két város autópálya-összeköttetéséről, helyette megépítették a mára már bezárt, leromlott állagú polgári archeoparkot.

Akkor 1,6 milliárd forint lett volna a két lehajtó megépítése a csomópontban, most csaknem ötmilliárdba került, de végre megépült, és várhatóan jelentős teherforgalomtól mentesíti majd a túlterhelt 4. számú főutat – fűzte hozzá a politikus.

Papp László (Fidesz–KDNP), Debrecen polgármestere azt mondta, Magyarország új gazdaságfejlesztési centruma Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc térségében valósul meg, aminek elengedhetetlen feltétele a sikeres közlekedési fejlesztés. Utalt rá, hogy a debreceni iparfejlesztés eredményeként a tranzitforgalom jelentős mértékben fog bővülni az elkövetkező években, ezért is fontosak a közlekedési beruházások.

Jászai Menyhért (Fidesz–KDNP), Nyíregyháza alpolgármestere jelezte: városában az elmúlt években kormányzati segítséggel korszakos fejlesztések valósultak meg. Hozzátette: a görbeházi csomópont fejlesztése, túl azon, hogy a lakosság kényelmét szolgálja, fontos láncszeme a gazdaságfejlesztésnek.

Kapcsolódó írásaink