Belföld
A BKV havonta több millió forintot költhetett olyan hajókra, amelyek már nem közlekednek a Dunán
Vizsgálatot indítanak a Karácsony Gergelyhez köthető hajótender ügyében

Még 2021-ben a főváros pályázatot hirdetett a BKV-hajók üzemeltetésére. Sajtóinformációk szerint a nyertes ajánlattevő, a Magyar Kikötőfejlesztő és Hajózási Üzemeltető Zrt. nem rendelkezett megfelelő referenciákkal, mégis ők nyerték meg a tendert. Ezzel kapcsolatban Karácsony Gergely főpolgármester azt nyilatkozta, hogy minden vizsgálatnak meg fognak felelni – írták.
2022 nyarán aztán arról szóltak a sajtóhírek, hogy a Magyar Kikötőfejlesztő és Hajózási Üzemeltető Zrt. nem megfelelő referenciákkal nyerhetett a BKV-hajók üzemeltetésére kiírt közbeszerzési pályázaton. Ezt követően a Közbeszerzési Döntőbizottság vizsgálatot indított az ügyben. A Magyar Nemzet információi szerint ráadásul a referenciákat bemutató Silver Line Kft.-nek nincs és soha nem is volt hajózási engedélye.
A Rubin Group Kft., amely a tendert elvesztette, kérvényezte a vitarendezést, és felhívta a BKV figyelmét arra, hogy a Magyar Kikötő Zrt. által bemutatott referenciák súlyos jogsértéseket jelezhetnek, amelyek akár a közbeszerzési szabályokon is túlmutatnak.
Noha az ügy kirobbanása, vagyis cikkünk írásakor már két éve annak, hogy a BKV kiválasztotta a hajótender nyertesét, azóta sem működnek a cég saját hajójáratai. Ez a tény pedig a Magyar Nemzet szerint egybevág a gyanúval, hogy a nyertes hajózási cég pályázata problémás lehet.
Mint írják: ha ez így van, a BKV havonta több millió forintot költhetett olyan hajókra, amelyek már harmadik éve nem közlekednek a Dunán, mindezt „spórolás címszóval”.
Az említett hajók egyébként egy budapesti kikötőben állnak, alkalmanként rendezvényekre adják bérbe őket – írták.