Belföld

A rakpart lezárásával Karácsony megint óriási dugókat okoz Budapesten

A budapesti főpolgármester tovább akadályozza az autósközlekedést. Ennek egyik emblematikus állomása a pesti alsó rakpart felújítása, amelyet 2023-tól csupán a gyalogosok használhatnak majd a tervek szerint - írta meg a Mediaworks Hírcentrum. 

A rakpart lezárásával Karácsony megint óriási dugókat okoz Budapesten
Pihenőpart
Fotó: MH/Purger Tamás

Karácsony Gergely főpolgármester projektjeit továbbra is az átgondolatlanság jellemzi, amelyet jól mutatnak a rakparttal kapcsolatos tervei: 2023-tól elzárná az autósok elől a pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszát.

Átgondolatlan és szakmailag helytelen Karácsony Gergely azon terve, hogy a pesti alsó rakpartot lezárja az autósok elől– nyilatkozta a Metropolnak a lezárásról Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub (MAK) Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke.

A szakember úgy véli, hogy a belvárosba kényszerített forgalom csak további, állandósult dugókat és nagyobb mértékű környezetszennyezést fog eredményezni.

A MAK tisztségviselője arról is beszélt, hogy egyetértenek a város zöldítésével, de tiltakoznak a városháza „visszaadjuk a Duna-partot a budapestieknek" retorikája ellen. Ehelyett társadalmi vitára, egyeztetésre lenne szükség. Kovács Kázmér felidézte, hogy az Autóklubot meglepetésként érte a főpolgármester bejelentése a rakpart várható lezárásáról. Karácsony ezt saját bevallása szerint direkt a választási kampány utáni időszakra tolta el, ugyanis tudta, hogy a döntés népszerűtlen lehet.

Kovács Kázmér szerint a lezárás abból a szempontból is kontraproduktív, hogy az autósok számára valamilyen alternatív megoldást kellene felvázolni az észak-déli közlekedésre, ennek hiányában ugyanis pont a fővárosi vezetés másik célja, a belváros tehermentesítése esik kútba. A rakpart lezárása ugyanis ide tereli a forgalmat.

Mindez lényegében újabb hadüzenet az autósoknak, akiket hatalomra kerülése óta büntet a főpolgármester. Ennek első állomása volt az előzetes bejelentés nélkül létrehozott körúti biciklisávok, amelyek jelentősen lassították a belvárosi forgalmat. Majd az átgondolatlanság miatt egyszerre indított csomópont-felújítások is komoly zavarokat okoztak: lényegében egyszerre kezdték meg a Blaha Lujza tér, a Lánchíd, Clark Ádám tér és a pesti alsó rakpart renoválási munkáit is, amelyek sosem látott dugókhoz vezettek.

Kapcsolódó írásaink

Konzultáció indul a rakpartról

ĀOsztja a Magyar Autóklub véleményét a Budapesti Kereskedelmi és Ipar Kamara (BKIK), ezért online konzultációt indít a budapesti vállalkozások körében a rakpart lezárásáról

Torkán akadt Karácsonynak a közlekedésszervezés

ĀA korábban már előkészített projektek csúsznak és drágábbak, a budapestiek pedig egyre többet ülhetnek majd a dugóban, csak hogy folytatódhasson a főváros autómentesítése