Belföld
Konzultáció indul a rakpartról
A Magyar Autóklub már korábban világossá tette, hogy nem ért egyet a rakpart teljes lezárásával, hiszen a várost észak–déli irányban átszelő út forgalomból való kivételével az itt közlekedő járművek a belváros irányába terelődhetnek. Ez tovább ronthatja az egyébként is fennálló dugóhelyzetet. Kiemelték: az időszakos hétvégi lezárással eddig sem volt problémája a klubnak, hiszen ilyenkor amúgy is kisebb a forgalom az érintett szakaszon.
A kamara ehhez még hozzáfűzte: a kialakult helyzet érintheti nemcsak a lakossági gépjárműhasználókat, de egyes lakossági szolgáltatókat, például építési vállalkozókat, szerelőket és kiskereskedelmi áruszállítókat is. A BKIK jelezte: a konzultáció lezárultával mindenképpen egyeztetni kívánnak az eredményekről a főváros vezetésével.
Mint ismeretes, Karácsony Gergely főpolgármester az országgyűlési választások után – saját bevallása szerint is időzítve – jelentette be, hogy véglegesen lezárják a pesti alsó rakpart Lánchídtól délre eső szakaszát. Ez sokakat hideg zuhanyként ért, hiszen a hosszú felújítás után éppen csak átadták a szakaszt újra a forgalom számára. A döntés bejelentésének késleltetése a főpolgármester szavai szerint is politikai természetű döntés volt, mert az befolyásolhatta volna a baloldal szereplését az országgyűlési választáson.
A félelem nem volt alaptalan, hiszen a budapesti dugóhelyzet már hosszú ideje tarthatatlan, mert a rosszul szervezett, csúszva megkezdett felújítási munkálatok városszerte komoly fennakadásokat okoznak. A Blaha Lujza tér átalakítása mellett a Lánchíd felújítása és a rakpart lezárása egyidőben megbénította a város forgalmát. A legfrissebb statisztikákon ez látszik is, hiszen egy átlag budapesti autós az előző évben kilencvenkét órát töltött dugóban. Ezzel a számmal olyan nagyvárosokat előzött meg Budapest a listán, mint Marseille vagy München.