Belföld
Szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog - üzeni Karácsony a panaszkodóknak
Dráguló beruházások, kapkodó fejlesztések, dugók és bosszankodó sofőrök – íme a teszetosza fővárosi városmenedzsment sikerlistája

Azért alakul ki nap mint nap közlekedési káosz Budapesten, mert Karácsony Gergely baloldali főpolgármester szinte ugyanakkor indít el több fővárosi beruházást. Bő egyéves csúszás után, június 16-án elkezdődnek a Lánchíd felújításának munkálatai. Megjegyzendő hogy a baloldali kormányfőjelöltségre pályázó politikus mindezt ötmilliárddal drágában teszi, mint azt elődje, Tarlós István tette volna.
Ugyan a Blaha Lujza tér átalakítása még nem kezdődött meg, júliusban a sávelzárások miatt itt is óriási káoszra lehet majd számítani. Racionális felújításról ez esetben sem lehet beszélni. A korábbi tervekkel ellentétben nem épülhet meg a Népszínház utcai villamosvonal meghosszabbítása, amely jelentősen javíthatta volna a Rákóczi út térségének életminőségét.
A héten elkezdődött a pesti alsó rakpart átalakítása is, ezért azt az autósok a Margit híd és az Országház között már nem használhatják, illetve folytatódik az M3-as metró felújítása – szintén drágábban.
Ugyancsak sok problémát okoznak a körútakra felfestett kerékpársávok, amelyek kihasználtsága messze nem éri el azt a szintet, amelyet a Fővárosi Önkormányzat e látszatmegoldástól várt. Szakmai körökben ezidáig nincs nézetkülönbség abban, hogy a Karácsony-féle városvezetés infrastrukturális felújításai, azok majdhogynem egyidejű elindítása meggondolatlan lépés, a járványkorlátozások alatt ugyanis ezen projektek jóval kisebb felfordulást okoztak volna. Csakhogy Gyurcsány Ferenc emberének eredményeket kell felmutatnia az előválasztási kampányban, ezért félretette a korábban sokat hangoztatott jelszót, amely szerint a budapestiek feje felett nem lehet őket érintő döntéseket hozni.

A kapkodó felújítások is csak a kirakatba kerülnek, Karácsony Gergely és emberei látványosan elengedték a fővárosiak kezét. A főpolgármester idejét láthatóan a csak kormánykritikus tartalmakkal történő kampányolás köti le. Szintén lemondott a budapestiek érdekérvényesítéséről gyurcsányista helyettese, Gy. Németh Erzsébet, aki a XI. kerületi választókerületben korteskedik.
A kispesti drog- és korrupciós botrányok elszámoltatásával befürdött momentumos Paróczai Anikó is inkább a parlamentbe vágyik, semmint elveinek érvényt szerezni. Ezeken túl Nemes Gábor (DK), Hollai Gábor (Momentum) és Vajda Zoltán XVI. kerületi önkormányzati képviselők is másfél év közszolgálat után váltanának országos politikára.
Karácsony beintett a panaszkodóknak
Fideszes politikusok, például Hollik István a napokban posztolta ki, hogy milyen nehéz közlekedni a fővárosban. A 24.hu kérdezte a dugókról a főpolgármestert, akitől csak egy pikírt megjegyzésre futotta: „Hát szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog.”
Arra a kérdésre nem válaszolt, miért egyszerre kell a közlekedést gátló beruházásokat indítani. Két kritika van, az egyik hogy nem csinálunk semmit, a másik hogy túl sok beruházás van. Döntse el a Fidesz, hogy van-e rajtam sapka vagy nincs - reagált Karácsony, aki esetleg Jakab Péter csörgősipkáját is kölcsönkérhetné a Fidesz válaszát megelőzendő. Az elmúlt napok közlekedési horrorját látva kijelenthető, jól állna rajta.
Adjunktus, doktori nélkül
A 2005-ben elfogadott és 2007. január 1-től hatályos felsőoktatási törvény szerint adjunktusi kinevezés csak annak adható, aki elvégezte a hároméves doktori iskolát, vagy egyéni felkészülés után sikeresen számot adott a tudásáról egy vizsgabizottság előtt, és ezzel doktorjelölti státuszba került.
A jelölteknek ezután két év áll rendelkezésükre a PhD-fokozat megszerzésére, aminek pedig feltétele, hogy a jelölt két középfokú nyelvvizsgával rendelkezzen. Ismert, Karácsony az életrajzai szerint a 2000-es évek elején a Corvinus Egyetem doktori hallgatója volt, majd 2007-ben az ELTE ÁJK politikatudományi intézetében kezdte meg a doktori képzést. Eszerint 2010 előtt nem alkalmazhatták volna adjunktusként.
(MH)