Belföld

Újabb fordulat Karácsony nyelvvizsgaügyében

Tovább gyűrűzik Karácsony Gergely nyelvvizsgaügye: A baloldali főpolgármester a nyelvtudását igazoló bizonyítvány hiányában nem lehetett volna tanársegéd a Budapesti Corvinus Egyetemen, mégis alkalmazták ilyen pozícióban 2004 és 2008 között.

Újabb fordulat Karácsony nyelvvizsgaügyében
Karácsony Gergely tanársegédként sem dolgozhatott volna nyelvvizsga nélkül
Fotó: MH/Katona László

Az egyetemen a tanársegédi munkakörbe történő kinevezés követelményei között szerepelt „legalább egy nyelv c típusú nyelvvizsgával, vagy azzal egyenértékű állami oklevéllel bizonyított ismerete" is, ami Karácsony esetében bizonyosan nem volt meg. A főpolgármester legújabb tájékoztatása szerint ugyanis 2000-ben egyetemi nyelvi lektorátuson tett nyelvvizsgát, ez pedig nincs azonos szinten a „C" típusú nyelvvizsgával.

A Magyar Nemzet birtokában lévő, 2001. május 24-től hatályos szabályzat szerint a tanársegédi munkakörbe történő kinevezés követelménye továbbá „a szakirányú egyetemi oklevél és az oktatási feladatai témájában az egyetemi diploma követelményeit érdemben meghaladó tudás, illetve széles körű tájékozottság is". De szükséges „a szakmai vezetés melletti tudományos munka végzésére való alkalmasság, amelyet például az egyetemi évek alatti demonstrátori megbízás, eredményes TDK-tevékenység bizonyít, valamint gyakorlatok vezetésére való alkalmasság".

A szabályzat kitér arra is, hogy az újbóli kinevezéshez doktori programban történő részvétel is szükséges.

A Magyar Nemzet írásban tett fel kérdéseket a főpolgármesternek, a Budapesti Corvinus Egyetemnek és az Oktatási Hivatalnak azért, hogy végre kiderüljön, Karácsony Gergely miképpen lehetett tanársegéd annak ellenére, hogy nem teljesítette az egyetemi szabályzatban szereplő feltételeket.

Mint ismeretes, az utóbbi hetekben a közélet egyik fontos kérdésévé vált a főpolgármester nyelvtudásának hiánya. Karácsony Gergely az ügy kapcsán folyamatosan csúsztat, magyarázkodik és mellébeszél: nemrégiben például egy új fogalmat bevezetve hiperpasszívnak nevezte az angoltudását, később pedig a Telexnek adott interjújában már gyerekkori diszlexiájával magyarázta, hogy miért nem tudott megtanulni angolul.

Kapcsolódó írásaink