Belföld

Megosztható távtanulási tapasztalatok

Bemutathatják eddigi tapasztalataikat, jó ötleteiket a diákok a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom pályázatán

A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom arra buzdítja a fiatalokat, hogy mutassák meg, miként oldják meg a járvány miatt elrendelt otthoni tanulást, és hogyan segítik ebben őket szüleik. A szervezet emellett tanácsokat is ad.

Ahány család, annyiféle igény és lehetőség, ilyen helyzetben különösen fontos, hogy megosszuk egymással a jó gyakorlatokat, jó tapasztalatokat, jó megoldásokat. Ennek szeretne teret biztosítani játékos formában a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom. A pályázat segítségével a gyermekek szemüvegén át láthatjuk, mit csinálunk jól, milyen megoldásokat találnak a fiatalok, és hogyan látják a szülők szerepét. A civil szervezet az általános iskolás és gimnazista fiatalokat kéri, hogy osszanak meg humoros, tanulságos, szívet melengető, egymást segítő, újszerű vagy nagyszerű megoldásokat, gondolatokat, élményeket, amelyek segítik őket a helytállásban. Készülhet fotó, videó, szöveges vagy verses alkotás. A csatlakozók használják a #mutihogytanultok hashtaget, szerveződjenek közösségbe, így a mozgalom is könnyebben össze tudja gyűjteni az alkotásokat.

Arra is lehetőséget ad a pályázat, hogy a felnőttek és gyerekek még inkább segítsék egymást: a gyermekek digitális tudásukkal, a felnőttek tárgyi és módszertani ismeretekkel. A járvány miatt kialakult rendkívüli helyzetben a családok életében nagy kihívást jelent, hogy az otthon dolgozó, főző, családról gondoskodó szülőknek gyermekeik tanulásából is sokkal nagyobb részt kell vállalniuk. A tanártársadalom teljesítménye mellett erőteljesebb szülői együttműködés is szükséges ahhoz, hogy a gyermekek produktívan és hatékony tanulással tölthessék a napjaikat az iskolák bezárása következtében – érvel a szervezet, hozzáfűzve, egy másik kihívás most a napirend kialakítása, hogy mindenki teret és lehetőséget kapjon kötelezettségei elvégzésére. Össze kell hangolni – sokszor több gyermek számára – a virtuális tanórákat, az interneten érkező iskolai feladatokat, a tananyagokhoz való hozzáférést  a szülők otthon végzendő munkájával, miközben a felnőtteknek gondoskodniuk kell a család ellátásáról is.

A gyerekek, fiatalok esetében a virtuális érintkezés már nem jelent gondot, természetesen kezelik. Annál nehezebb az online eszközök segítségével végzett tanulásban a összpontosított figyelem és kitartás. Ehhez szükség lehet a szülőkre, akiknek külön kihívás a csendes, figyelmet nem elvonó környezet megteremtése. A tananyagok és feladatok helyesen strukturált mentése és kezelése is olyan feladat, amihez a fiatalabbaknál indokolt lehet a szülői segítség. A serdülő korosztálynál már néhány nap elteltével előfordulhat a kortárs csoport hiánya – a testvérek némi előnyben vannak ebből a szempontból. Jó megoldás és a tanulást is segíti, ha az osztálytársaknak sikerül egymást támogató, virtuálisan működő, önsegítő módszereket találniuk.

Kapcsolódó írásaink

A család erőforrás, a gyerek pedig érték

ĀA kormány a családtámogatási rendszerrel a megbecsülését közvetíti az idősebb generációk felé, és a jövő biztonságát mutatja meg a fiataloknak – mondta a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom alelnöke

Szigorú óvintézkedések az idősotthonokban

ĀA lakók a saját szobájukban étkeznek, a programkínálatot leszűkítették, és külsős előadók nem léphetnek az intézményekbe, az istentiszteletet hangszórókon keresztül sugározzák

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom