Belföld
Sikeres csaták a keresztény értékek megőrzéséért
A mi feladatunk tükrözni Jézus fényét embertársaink felé – hangsúlyozza a CitizenGO online életvédő szervezet

Számos sikeres akcióval büszkélkedhet a 2019-es esztendőben is a CitizenGO nemzetközi szervezet. A hazánkban is aktív online keresztény közösség az általa felkarolt ügyekben a hasonló értékrendű emberek támogató aláírásait összegyűjtve politikai döntéshozókhoz és vállalatok vezetőihez küldött petíciókkal küzd az élet, a család és a szabadság védelméért. Év végi számvetésükben megállapítják: „A világ egyre kevésbé figyel a kereszténység által felmutatott útjelzőkre, a felelősségünk tehát hatalmas, a 21. században a mi feladatunk tükrözni Jézus fényét embertársaink felé.” Jelentősebb eredményeik közül felidézik, hogy májusban elhagyhatta Pakisztánt Asia Bibi, aki tíz évet töltött keresztény hite miatt bebörtönözve, valamint életpárti döntést hozott a londoni Felsőbíróság az ötéves Tafida ügyében, akin orvosai eutanáziát akartak végrehajtani szülei akarata ellenére, de így végül egy olaszországi kórházba juthatott a súlyos beteg kislány. Célba ért az a – Magyarországról indult – kezdeményezés, amelyben a Jézust butácska szuperhősként ábrázoló, kereszthalálát pedig feleslegesnek beállító képregénysorozat kiadása ellen tiltakoztak a DC Comicsnál.
Csaknem félmillió aláírással ellátott petíciót vittek a Disney-hez, arra kérve a vállalatot, fejezze be a gyermekek LMBT-irányú manipulálását, miután a párizsi Disneyland júniusban megtartotta első hivatalos Pride-fesztiválját. Nem csupán a szórakoztató park lesz egyre szivárványosabb, hanem a Disney-filmekben is felbukkannak meleg karakterek, viszont azt például sikerült elérni, hogy a Jégvarázs Elza hercegnőjét ne tegyék leszbikussá. A CitizenGO hangsúlyozza: „Nem hagyjuk abba a gyermekeinkért való küzdelmet, továbbra is felhívjuk a világ figyelmét az ifjúságot célzó, őket megsebző LMBT-ideológiára.”
Lapunk is beszámolt augusztusban a homoszexuális tartalmú Coca-Cola-plakátok elleni CitizenGO-kampányról. A szervezet figyelmeztetett: eddig hazánkban nem reklámoztak a nagyvállalatok nyílt homoszexuális tartalommal és üzenettel. „Ne legyenek illúzióink, ez egy próba. Ha ezt elfogadja a magyar társadalom, újabb és újabb lépések fognak következni” – írták. A Coca-Cola Magyarország közölte, a Sziget Fesztivál témája a „szeretet forradalma” volt, amellyel a Coca-Cola örömmel vállalt közösséget, hiszen „a szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié”. A meleg párokat ábrázoló köztéri reklámok elleni petíciót rövid idő alatt harmincötezren írták alá. A cég hamarosan lecserélte a plakátokat, de állításuk szerint nem a botrány miatt. Az ügynek egyébként folytatása is volt, októberben a fogyasztóvédelmi hatóság a Coca-Cola Magyarország Kft. „#loveislove” plakátjaival kapcsolatban megállapította: a cég megsértette a reklámokra vonatkozó törvénynek azt a pontját, ami szerint tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja. A vállalatot kötelezték arra, hogy a továbbiakban ne használjon gyermekek és fiatalkorúak fejlődését károsító reklámot.
Ugyancsak hírt adtunk róla, hogy a CitizenGO Szívdobbanás konferenciát rendezett októberben a Párbeszéd Házában. A rendezvény fővendége Amy Sinclair republikánus iowai szenátor volt, aki az úgynevezett szívdobbanástörvénnyel jelentős eredményeket ért el a magzatok védelmében az Amerikai Egyesült Államokban. Az elmúlt két évben kilenc állam – Iowa, Alabama, Dél-Dakota, Georgia, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri és Ohio – kormányzója írt alá olyan jogszabályt, amely valamilyen formában tartalmazza a szívdobbanás-koncepciót. Eszerint az ultrahangvizsgálat megmutatja az anyának gyermeke szívdobbanását, a törvény pedig védi a magzat életét szíve első dobbanásától, körülbelül a várandósság hatodik hetétől. Amy Sinclair képviselőtársaival 2017-ben több törvényjavaslatot is benyújtott a meg nem született gyermekek védelmében. Az egyik volt a szívdobbanástörvény, a másik előirányozta az abortuszt támogató szervezetek adótámogatásának megszüntetését, a harmadik pedig az abortusz után megmaradt magzati testrészekkel való kereskedelem megtiltásáról szólt. Előírták az abortuszra való bejelentkezés és a beavatkozás közötti hetvenkét órás várakozási időt, hogy legyen idő az abortuszra jelentkező édesanya széles körű tájékoztatására. Amy Sinclair a konferencián beszélt az őt és társait ért durva fenyegetésekről is, amiknek a CitizenGO tagjai is ki vannak téve, a szervezet honlapját pedig rendre hekkerek támadják. Az abortusz- illetve LMBT-lobbi nevesítve harcol a CitizenGO ellen, amely szerintük „szélsőségesen fundamentalista és homofób”.
A küzdelem 2020-ban is folytatódik, a CitizenGO egyik friss aláírásgyűjtése azért folyik, hogy a Netflix törölje a Jézust homoszexuálisnak beállító filmjét. A brazil Porta dos Fundos (Hátsó ajtó) csoport által készített, Krisztus első kísértése című „alkotás” Szűz Máriát házasságtörő nőként, Jézus tanítványait pedig alkoholistaként ábrázolja. A Netflix karácsonyi kiadásként harangozta be a filmet.