Belföld

Újabb zuglói óraállítás

Önkormányzati kézbe venné Karácsony a XIV. kerületi parkolásüzemeltetést, ám előtte még négyszázmilliós szerződést köt az „egyszemélyes” közbeszerzésen győztes C-Ware Kft.-vel

A parkolási rendszer nem szólhat profitszerzésről – írja Karácsony Gergely polgármester. És valóban, Zuglónak nem hasznot, hanem milliárdos kárt hozott három év alatt a parkoltatás.

Újabb zuglói óraállítás
Három év alatt 1040,5 millió forintos veszteséget okozott a parkoltatás Zuglóban
Fotó: Hegedüs Róbert

A zuglói képviselő-testület mai ülésének napirendjén szerepel a helyi Fidesz–KDNP-frakció előterjesztése, amely ideiglenes vizsgálóbizottság felállítására irányul a parkolási rendszer ügyében.

Emlékeztetnek, hogy a kiépítési és üzemeltetési költségek 2017–2018-ban 739 millió forinttal meghaladták a bevételeket, az idei évre pedig 301,5 milliós mínusz van tervezve, vagyis három év alatt összesen 1040,5 millió forintos veszteséget okozott a parkoltatás a XIV. kerületben. Az előterjesztések között van az újabb parkolóautomaták beszerzésére, üzembe helyezésére és karbantartására vonatkozó közbeszerzési eljárás lezárása is. A dokumentumból kiderül, hogy a fizetős zóna terjeszkedése miatt további hetvenhat parkolóórát szerez be az önkormányzat, a hirdetés nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárás nyertesének a C–Ware Kft.-t hirdeti ki. A parkolóórák nettó ára darabonként kétmillió-hetvenezer forint, a nettó üzemeltetési díj plusz negyvenezer havonta. Az előterjesztés kiemeli, hogy ez kevesebb a két évvel ezelőtt ajánlottnál, mivel az ellátandó feladatok közül kikerült a felfestés, táblák kihelyezése, parkolóhelyek takarítása, téli síkosságmentesítés, vagyis az önkormányzat kizárólag a gépek karbantartásáért, az esetleges hibaelhárításért fizet havi negyvenezer forintot. Zugló idei költségvetésében erre a célra bruttó 199 796 400 forintot biztosítanak, azonban a közbeszerzési ajánlat teljes összege 412 680 000 forint. (Emlékezetes, Tarlós István főpolgármester nemrég arról beszélt, más kerületekben a parkolóórák üzemeltetése havi hatezer forint.)

A mai ülés utolsó napirendi pontja Karácsony Gergely polgármester előterjesztése arról, hogy Zugló „a parkolásüzemeltetési feladatokat nem nyereségérdekelt vállalkozás megbízásával, hanem önkormányzati szervezeti kereteken belül oldja meg”. Indoklásul azt írja, hogy „a fővárosi parkolási rendszer nem szólhat a profitszerzésről, kizárólag egy célt szolgálhat: a forgalomszabályozást”. Eközben választ kaptunk a Polgármesteri Kabinettől azzal kapcsolatban, hogy a múlt héten megírtuk, úgy vezetnének be – előbb kísérleti jelleggel – radikálisan új közlekedési szabályokat (útlezárás, egyirányúsítás, várakozás megtiltása) egy zuglói iskola környékén, hogy az intézményvezető komoly ellenérveit nem vették figyelembe. A Polgármesteri Kabinet lapunknak hangsúlyozta, hogy az önkormányzat „szavazást indított a lakosság igényéről, és mielőtt bármit végleg megváltoztatna, teszteli a gyakorlatban a lakossági elképzelést”. Hozzátették, a hamarosan kezdődő tesztidőszakot több lakossági fórum előzte meg, ezeken az iskolaigazgató is részt vett, javaslatokat is tett. Cikkünkben nem állítottuk ennek ellenkezőjét, csupán azt, hogy ezeket a javaslatokat a szervezők lesöpörték az asztalról. Kitér a válasz arra is, hogy „az ideiglenes forgalmirend-változás műszaki tervezésénél az iskola vezetésének véleményét is kikérte az önkormányzat, és figyelembe is vette azokat a megvalósításnál” – vagyis a technikai részleteknél már lehetett szava az igazgatónak.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom