Vélemény és vita
Szeretlek, Anyád
Nem várom a jövő keddet, pedig akkor már pünkösd után leszünk, és talán tisztább lélekkel tekinthetünk a világra.
Nem várom, mert lehet, hogy megint lesz taxistüntetés, út- és hídlezárásokkal, félig béna várossal és a koncon továbbra is marakodó hiénákkal, és akkor a Taxis Gyusziról még nem is emlékeztünk meg. És azzal a reménytelen helyzettel, hogy már megint valami marginális kisebbség keseríti meg több millió ember életét. És megint csak azért, hogy nekik, a kisebbségnek jobb legyen. Nem szeretem a taxisokat, se az ubereseket, nem tehetek róla. Ha mégis a fizetős közlekedési formát kell választani, akkor inkább taxi. Maga is tüntetett? – kérdeztem az egyik taxisvállalat sofőrjétől az első egynapos tüntetés után. Most nem, csak januárban. Nekünk szerződött ügyfeleink vannak, ezek meg hiénák – válaszolta, furcsán rákanyarodva az én gondolataimra. A visszaúton egy másik sofőr ugyanígy nyilatkozott. Azt is mondta, hogy gyakran droszt nélküli ügyeskedők próbálkoznak most is, és nem kell velük minden taxist azonosítani. Arra mind a ketten kitértek, hogy nem baj, ha lesz még egy taxitársaság a fővárosban, mindegy, hogy hat van vagy hét, csak a feltételek legyenek egyenlők. A kormány meg éppen ezen dolgozik, már megígért mindent, amit meg lehetett, már négy uberes bukta eddig a rendszámát. Ráadásul a fuvarmegosztó meglovagolja az emberek elégedetlenségét, sztrájk alatt is fuvaroz, és kolumnás hirdetésekkel igyekszik stabilizálni a helyzetét. És itt egy picit igaza van, már ami a tüntetéseket, a fejlődést és a technikát illeti, mert az első futárok, sem tekerték ki azonnal a postagalambok nyakát, a posták sem tiltakoztak az e-mail megjelenése és elterjedése ellen, és az új csomagküldő szolgálatok is szépen megférnek a piacon. Talán csak a távirat maradt a postánál.
És most itt van az újabb hír, a General Motors és a Lyft, amely szintén egy fuvarmegosztó szolgáltatás, tehát az Uber vetélytársa (és így a taxisoké is), azon kísérletezik, hogy vezető nélküli taxikat állít forgalomba. Hogy valami lesz az elképzelésből az borítékolható, mert a GM eddig másfél milliárd dollárt ölt a projektbe és ezt bizony szeretné viszont látni, mert a nagyvállalatok már csak ilyenek.
Ezt a fejleményt is a tüntető taxisok figyelmébe ajánlanánk, a távirattal együtt, amelynek voltak bizony klasszikus sorai is, például a Szeretlek, Anyád. Stop. Bár itt mi, tekintettel a jövő keddre és minden elkövetkezendő taxishiéna-tüntetésre, csak az utolsó két szóra szorítkoznánk.