A Déli Körvasútsor megépítése kapcsán ismét szirmot bontottak a romlás virágai a DK pocsolyájában. Kiderült Újbuda polgármesteréről, László Imréről is, hogy képtelen elviselni, ha városrésze, hétmérföldes csizmát húz, amivel az egész ország infrastruktúrája lép egyet előre. Ott kezdett gáncsoskodni, ahol csak tudott.
László Imre Facebookján dühöngött azért, hogy a Déli Körvasútsor meg fog épülni. Ami azért fontos, mert a fél ország vár rá, hogy fejlődhessen Magyarország infrastruktúrája. Mint írta: „A kormány »létfontosságú honvédelmi rendszerelemmé« nyilvánította a Déli Körvasút beruházást, így nem kell betartania bíróság hatályos döntését, amely szerint nem végezhetők kivitelezési munkálatok a területen. A »Lex Újbuda« szerint ugyanis az így átminősített beruházás esetében kizárt minden olyan közigazgatási per, amely a közigazgatási hatósági engedély felülvizsgálatát célozza.”
László – ahogy Karácsonytól tanulta – környezetvédelmi kifogásokat támasztott a beruházással kapcsolatban. A politika pedig fellármázott néhány civilt, hogy tiltakozzon a beruházással járó fakivágások ellen.
Ismerjük ezt a módszert. Már a Soros-példa, Saul Alinsky felforgató irodalmában régen olvashattuk. Az első pont azonnal kimondja: „A hatalomnak két fő forrása van: a pénz és az emberek. Akiknek nincs pénzük, a testükből kell felépíteniük a hatalmat.” Itt is hadrendbe állították a civileket, ahogy a pedagógustüntetéseken, az akkugyárak elleni fellépéseken vagy éppen a Karácsony-féle Római-parti gát esetében, ahol a jelenleg megvalósításra váró verzió is csak a KariGeri-bébiknek tetszik, a szaktudomány valamennyi képviselője a Duna vonalában építené a gátat, hogy megmentsen minden érintett ingatlant.
Ez az egész Déli Körvasútsor-hiszti pontosan arról szól, amire Gyurcsány korábban felszólította talpasait, köztük az általa irányított főpolgármestert is, hogy intézményeiket a kormánnyal szembeni hadoszlopként üzemeltessék. s mindennek menjenek neki, amivel az Orbán-kabinetet rossz színben lehet feltüntetni a választók előtt.
Ez ugye színtiszta politika. Annyi tehetségük ugyanis nuku, hogy olyan társadalomfejlesztési projekttel álljanak elő, amitől Magyarország előbbre juthat. Így marad a tiltakozás, a „kivéreztetés” vérgőzös mantrája, a kormányra mutogatás, s az abban való bizakodás, hogy majd jön egy – szerintük – jobb kor, amikor Brüsszel gazdasági zsarolásával, a migránsok ránk erőltetésével megdönti a kormányt, s a semmirevaló Gyurcsánynak és sleppjének piros bársonypárnán átnyújtja Budapest kulcsát, hogy romboljanak tovább.
László így dühöng még: „Mi továbbra is a szakszerű, megfelelően előkészített és a helyi társadalom szempontjait is figyelembe vevő megoldást támogatjuk. Továbbra is úgy gondoljuk, hogy a nem Budapest célirányú teherforgalmat a lakott területek elkerülésével, a V0 vasútvonal megvalósításával kell lebonyolítani. Számunkra fontos a környezet védelme, mi szeretnénk megmenteni azt a közel 1000 fát, amelyet a beruházás érdekében halálra ítéltek.”
És itt ugrik a majom a vízbe. A V0 vasútvonalnak még megvalósítási tervei is a Holdban vannak, mígnem a Déli Körvasútsorra uniós pénz is rendelkezésre áll. Gulyás Gergely miniszter ezzel kapcsolatban elmondta, a beruházás valójában környezetvédelmi célokat szolgál, de olyan megoldást kellett találni, ami lehetővé teszi, hogy ne veszítsék el a Déli Körvasútra kapott uniós forrásokat.
Tudjuk jól, a csak rombolni tudnak. Megfúrták a világkiállítást, aláaknázták az olimpiát, akadályozzák a nekünk járó uniós pénzek megérkezését, viszont a már meglévő brüsszeli pénzek felhasználását megakadályoznák a Déli Körvasútsorhoz. Csak azért, hogy bukjon a kormány.
A legszörnyűbb, hogy erre még büszkék is. Igaz, társadalmi támogatottságuk egyre csökken. A magyarok ugyanis nemcsak a kommunistákat utálják, hanem a visszafejlődést is.
Anthony de Mello indiai jezsuita pap gondolata: „A dühöngő kos képes egy falat ledönteni, de még egy rést sem tud helyrehozni.”
Sajnos a mocsár még élteti a romlás virágait.
A szerző szerkesztő