Szenzáció: felfedezték a halak kezdetleges számtani képességeit

Már tesztelték is a hipotézist

Az Amphiprion ocellaris fajba tartozó bohóchalak tudnak „számolni” – állapították meg japán és kínai biológusok. Felfedezésükről az Okinawai Tudományos és Technológiai Intézet (OIST) sajtóirodája számolt be csütörtökön, írja a Pravda.ru.

Szenzáció: felfedezték a halak kezdetleges számtani képességeit
Fotó: NorthFoto

A tudósok észrevették, hogy a tenger mélyének ezen lakói a legagresszívabbak a testükön három csíkkal rendelkező fajtársaikkal szemben, nyugodtabban viszonyulnak a két csík tulajdonosaihoz, és nem nyúlnak azokhoz, akiknek egyáltalán nincsenek csíkjaik.

"Ez arra utal, hogy ezek a halak képesek megszámolni a csíkok számát, és ezek alapján meghatározni a betolakodó faji hovatartozását" – magyarázza Kina Hayashi, az OIST kutatója.

A hipotézist úgy tesztelték, hogy az akváriumba dobták a halaknak a rokonaikat más számú csíkokkal – de a reakció pontosan ugyanaz volt.

A biológusok már régóta megfigyelték, hogy a bohóchalak csak saját fajuk képviselőit támadják meg – Hayashi és kollégái szerint az erőforrásokért folytatott verseny miatt. A másik ok a hierarchikus kapcsolatok kiépítése lehet – a csíkok száma a hal csoporton belüli státuszától függ.