Egy „elveszett” aszteroida csapódhat be a Földbe 2024-ben

Az „elveszett” 2007 FT3 aszteroida még idén becsapódhat a Földbe a SYFY híradása szerint.

Egy „elveszett” aszteroida csapódhat be a Földbe 2024-ben
Fotó: AFP/Science Photo Library/VHB/Science P/Victor Habbick Visions

A 2007 FT3 aszteroidát 2007-ben fedezték fel (innen az elnevezése), aztán a csillagászok szem elől tévesztették. Az elmúlt évek során a szakemberek megpróbálták rekonstruálni a pályáját és újra megtalálni, sikertelenül.

A rövid, alig több mint egynapos megfigyelési időszak nem volt elég a tudósoknak ahhoz, hogy a 2007 FT3 konkrét keringési pályáját eléggé le tudják mérni ahhoz, hogy hosszú távon szemmel tartsák. Ez azt jelenti, hogy elég nagy hibahatárokkal kell számolnunk a 2007 FT3 lehetséges helyzetét illetően. A legtöbb lehetséges röppálya biztonságos távolságban tartja a Földtől, de néhány közülük hónapok vagy évek múlva becsapódással jár.

A jelenleg rendelkezésünkre álló információk alapján a 2007 FT3 a NASA potenciális „közellenségeinek” listáján a negyedik helyen áll.

Visszatérve a pályájára, a lehetséges keringési útvonalai közül néhány szerint a 2007 FT3 2024. október 3-án keresztezi a Föld pályáját.

A NASA becslése szerint az idei októberi ütközés valószínűsége körülbelül egy a 11,5 millióhoz. Egy másik lehetséges becsapódási időpont 2030 márciusa, amikor a 2007 FT3 becsapódásának esélye valamivel nagyobb (nagyjából egy a 10 millióhoz).