Szenzációs felfedezést tettek a tudósok, megmagyarázhatják vele az univerzum rejtélyeit

Az UHZ1 nevű galaxisban talált fekete lyuk tízszer nagyobb, mint a saját Tejútrendszerünkben lévő, 14,6 millió mérföld átmérőjű fekete lyuk

A csillagászok felfedezték az eddigi legrégebbi fekete lyukat, ami az ősrobbanás után 470 millió évvel keletkezett. Úgy vélik, hogy a galaxisban lévő összes csillag tömegének 10 és 100 százaléka között mozoghat a tömege – írta a Sky News nyomán a hirado.hu.

Fotó: Science Photo Library via AFP/Victor de Schwanberg

A NASA szerint a fekete lyuk a növekedés olyan korai szakaszában volt, amelynek korábban még soha nem volt tanúja az űrkutatási szervezet, ami ezáltal megmagyarázhatja, hogyan keletkeztek az univerzum első szupermasszív fekete lyukai. Az eredmények megerősítik azokat az eddigi elméleteket, amelyek szerint a szupermasszív fekete lyukak már a világegyetem kezdetén is léteztek.

A tudósok szerint az univerzum 13,7 milliárd évvel ezelőtt kezdődött, ami azt jelenti, hogy a fekete lyuk becsült kora 13,2 milliárd év.

„Ez a felfedezés fontos annak megértéséhez, hogy egyes szupermasszív fekete lyukak hogyan érhetnek el kolosszális tömeget nem sokkal az ősrobbanás után.”

A kutatók a NASA James Webb űrteleszkópját és a NASA Chandra röntgenobszervatóriumát együttesen használták a fekete lyuk észlelésére.