Veszélyben a Föld – közölte a NASA

Aszteroida tart a Föld felé, és élet nyomait találták a felszínén

A tudósok hatalmas áttörésre számítanak, miután egy 2020-ban felküldött szonda visszaérkezett a földre. Az eredmények sokkolóak – írja a Promotions.hu.

Veszélyben a Föld – közölte a NASA
Fotó: NorthFoto

A NASA végre nyilvánosságra hozta az őszi kőzetminták elemzését, amelyek akár 150 év múlva becsapódhatnak a Földbe. Ez abszolút korszakalkotó felfedezés, hiszen a szondájukkal, amelyet 2020-ban küldtek az aszteroida, a Bennu, felé, sikerült lényeges információkat gyűjteniük. Az eredmények szerint a kőzetek víztartalmúak, és tele vannak szénkeverékkel. Ez arra utal, hogy az ilyen típusú aszteroidák hordozzák az élet építőköveit.

Ez igazi áttörés lehet a Földön kialakuló élet eredetének megértése szempontjából. Emellett úgy gondolják, hogy ezek a minták időkapszulaként is szolgálhatnak, segítve minket a naprendszerünk korai történéseinek megértésében. Ezenkívül ezek az adatok hozzájárulhatnak ahhoz is, hogy miként védekezhessünk a jövőben a Bennuhoz hasonló aszteroidák okozta veszélyekkel szemben.

Lori Glaze, a NASA bolygókutatási osztályának igazgatója elmondta, hogy a fő céljuk az, hogy elkerüljék az aszteroida és a Föld ütközését, amikor mi is itt leszünk. A széntartalom pedig lenyűgöző, hiszen ez az élet alapja. Ez a legnagyobb, szénben gazdag minta, amelyet eddig visszahoztak a Földre. Daniel Glavin, az OSIRIS-REx mintaelemzési vezetője is megerősítette a felfedezést, és alig várja, hogy elkezdje a részletes vizsgálataikat.

A NASA sikeres küldetése során hamarosan sikerült összegyűjteniük kőzeteket és porokat az aszteroidáról, és ezek a minták állítólag a naprendszerünk kezdetét alkotják. A Bennu azért is lehetősen veszélyes számunkra, mert keresztezi a föld pályáját, és a szakemberek szerint a legnagyobb esélye van arra, hogy elérje a bolygónkat.

Bár ha valaha is becsapódna, nem járna olyan pusztító hatással, mint a dinoszauruszok kihalását okozó, hatalmas aszteroida, de azért 1,1 milliárd tonna TNT robbanásához hasonlítana. Azért szükséges folyamatosan figyelni és kutatni az ilyen objektumokat, hogy biztonságban tartsuk a Földet. Az OSIRIS-REx-küldetés elősegítheti az orbitamodellek finomítását és a Bennu mozgásának pontosabb előrejelzését. Így tehát izgalmas idők elé nézünk!