Történelem

Hátborzongató látványosság Palermo alatt

A gyermekmúmiák szó szerint úgy néznek ki, mintha csak aludnának

A palermói katakombák tulajdonképpen egy hatalmas kriptarendszer, tele mumifikálódott szerzetesekkel és gyerekekkel. Ez a hátborzongató látványosság több mint 1280 csontvázat és mumifikált testet tartalmaz, köztük 163 gyermekmúmiával.

Fotó: Ancient History & Art

A katakombák több száz 16. századtól a 20. század elejéig eltemetett balzsamozott testet tartalmaznak. A Daily Mail beszámolója szerint a 17. és 19. század között elhunyt gazdag palermói polgárokat és azok gyermekeit a palermói kapucinus ferences szerzetesek balzsamozták be.

Most egy brit tudóscsoport 41 gyermek maradványait vizsgálta meg, hogy megértsék, mintegy 200 évvel ezelőtt hogyan halhattak meg. A vizsgálatot Dr. Kirsty Squires vezetésével az angliai Staffordshire Egyetem kutatócsoportja végzi. A munka a jövő héten kezdődik a kriptában, „ami nagyon izgalmas” – mondta a Daily Mailnek. A tudós közölte a sajtóval, hogy az új tanulmány „a katakombákból származó gyermekmúmiák korábban nem vizsgált gyűjteményét tartalmazza”.

Fotó: Ancient History & Art

A katakombákban elhelyezett 163 gyermekholttest közül 41 a gyermekkápolna nevű területről származik, amelyek 1787 és 1880 között kerültek oda. Dr. Squire arra számít, hogy a múmiák átvizsgálása körülbelül egy hetet vesz igénybe.

Összesen 574 egyéni röntgenfelvételt készítenek, hogy átfogó biológiai profilt készítsenek a mumifikálódott gyermekekről. A röntgenkészülék „tetőtől talpig” digitális képeket rögzít minden gyermekről.

A vizsgálatok születési és növekedési rendellenességeket, stresszjelzőket és kóros elváltozásokat is kimutatnak majd, így a kutatók tisztább képet kapnak a gyermekek életmódjáról és egészségi állapotáról.

Az újonnan megszerzett életmódadatokat ezután „a Palermóban máshol eltemetett gyermekek biológiai tulajdonságaival fogják összehasonlítani, akiket nem mumifikáltak".

Fotó: Ancient History & Art

A kapucinus katakombák kurátora, Dario Piombino-Mascali Dr. Squiresszal dolgozik az új tanulmányon, aki azt mondta a Guardiannek, hogy a gyermekmúmiák többsége természetes kiszáradással jött létre, míg más múmiákat kémiailag kezeltek. Hozzátette, a kapucinus katakombákban több gyermekmúmia „alvó gyereknek tűnik”.