Történelem
Szemléletformáló kampányt indítanak
Országos szinten erősítené a kormányzat a családbarát közgondolkodást
Ebben a kabinet felszólítja az érintett minisztereket a kampányok és a tájékoztatási tevékenység feltételrendszerének kidolgozására és a végrehajtásukhoz szükséges szerződések megkötésére, legkésőbb augusztus 31-ig. A kormány szerint szükséges tájékoztatást adni a családpolitikai eredményekről is.
Rögzítették: a kampány felelőse Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter és Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere, a munkába bevonják a Nemzeti Kommunikációs Hivatalt is.
A bejelentés nyomán ellenzéki internetes fórumokon megindult a találgatás, mondván, a kabinet a menekültek után ezúttal az alternatív együttélési formák ellen hirdet „hadjáratot”. Sokkal inkább arról lehet szó, hogy bár az eddigi intézkedések, így az immár a kétgyermekesekre is kiterjesztett adókedvezmény, a szintén bővített gyed extra és a munkahelyvédelmi akcióterv a demográfiai adatok tükrében is kezdenek eredményeket hozni, a népesedési helyzet továbbra is aggasztó.
Erről nemrég Harrach Péter KDNP-s frakcióvezető, illetve egy háttérbeszélgetésen Balog Zoltán is beszélt. Ezért lehet ésszerű lépés, hogy az érintettekhez még inkább eljuttassák a támogatási lehetőségek hírét, amelyek júliustól kiegészültek a családok otthonteremtési kedvezményével. Ez utóbbira egyelőre 9,5 milliárd forint jut. Novák Katalin államtitkár egyébként a minap arról beszélt, 2010 óta mintegy ezeregyszáz milliárd forinttal több maradt a családoknál.
A kormány döntött arról is, hogy Fogyatékosságügyi Tárcaközi Bizottság néven javaslattevő, véleményező, tanácsadói tevékenységet végző testületet hoznak létre.