Történelem

Nincs sofőr, mégis megy

A kísérleti modellek 2020-ra várhatók

Ne lepődjünk meg, ha olyan autó jön velünk szemben, amelynek volánja mögött senki nem ül. Igaz, még nem itthon, hanem Amerikában.

Vezető nélküli tesztautó szeli át hamarosan az Egyesült Államokat. A Delphi Automotive PLC által átalakított Audi SQ5 3500 mérföldet tesz meg San Francisco és New York között, ezzel a cég szerint egy automata jármű által Észak-Amerikában valaha megkísérelt leghosszabb tesztutat teljesítheti. A kocsi március 22-én indul útnak a San Franciscó-i Golden Gate hídtól, és a tervek szerint az április 3-án kezdődő éves autóbemutatóra érkezik meg New Yorkba. Az úton a Delphi legalább két mérnöke bent fog ülni az autóban, egyikük a volán mögött, a kocsi azonban nagyrészt saját magát vezeti majd. A szervezők reményei szerint a kísérleti úton értékes adatgyűjtésre nyílik lehetőség. A korábban a General Motors részlegeként, ma önállóan az Egyesült Királyságban működő autóelektronika- és biztonságiberendezés-gyártó cég kísérlete jól mutatja a gyártók növekvő érdeklődését az önjáró autók iránt, amelyek kísérleti modelljei 2020-ra kerülhetnek gyártáskész állapotba, egyes fontos automata funkciók azonban már a következő két-három évben beépülhetnek a gyártásba.