Tech

Újabb áremelést jelentett be a Netflix

Több piacon pedig kivezeti a legolcsóbb reklámmentes csomagját

Jelentősen meghaladták a Netflix harmadik negyedéves üzleti eredményei az elemzői várakozásokat, a prognosztizált hatmillió helyett világszerte 8,76 millió új ügyfelet szerzett a szolgáltatás. Ez éves összehasonlításban 10,8 százalékos növekedést jelent az előfizetők számában, már 247,15 millió felhasználót tud felmutatni a piacvezető videóstreamelő. A bevétele bő 8,5 milliárd dollár lett a kérdéses időszakban, amely a tavalyi azonos negyedévhez képest 7,8 százalékos növekedést jelent – írja az Origo.hu.

Újabb áremelést jelentett be a Netflix
Képünk illusztráció
Fotó: NorthFoto

A Netflix beszámolója szerint a július és szeptember közti időszakban szerzett új előfizetőinek 30 százaléka a hirdetések tolerálásáért cserébe alacsonyabb havidíjért elérhető, Standard with Ads csomagot választotta, noha ez jelenleg csak 12 országban érhető el, Magyarország nincs köztük.

Az elemzői várakozásokat alátámasztva a Netflix rögtön áremeléseket is bejelentett, ez egyelőre csak az Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, továbbá Franciaországot érinti. A kérdéses piacokon a reklámokat mutogató Basic with Ads és a Standard csomagok árai nem változnak, viszont a reklámmentes Basic és a 4K-felbontású Premium csomagoké azonnali hatállyal emelkedik.

Konkrét példát felhozva Franciaországban két-két euróval, a fenti sorrendben már 8,99/19,99 euróba kerülnek.

További változtatás, hogy a jövő héttől kezdve Ausztráliában, Brazíliában, Japánban, Mexikóban, Németországban, továbbá Spanyolországban is megszűnik a reklámmentes Basic csomag értékesítése, a meglévő előfizetőik maradhatnak az előfizetésnél.

Kapcsolódó írásaink