Tech

Az ex-Twitter X új előfizetési modellt tesztel

A közösségi médiafelület használata egy dollárba kerülne

Az X közösségi médiaplatform, korábbi nevén a Twitter, kedden közölte, hogy új előfizetési modellt tesztel, amely alapján az alapfunkció használatáért évente egy dollárt számítanának fel.

Az ex-Twitter X új előfizetési modellt tesztel
Az új előfizetési modell bevezetésének célja a botok elleni küzdelem
Fotó: NurPhoto via AFP/Jonathan Raa

A „Nem Bot” (Not A Bot) elnevezésű új előfizetésért a felhasználóknak a platform webes változatán a lájkolásért, az újraközlésekért vagy más fiókok bejegyzéseinek idézéséért, illetve a könyvjelzős bejegyzésekért kell majd fizetniük.

Az új előfizetési modell bevezetésének célja a botok (automatizált felhasználói fiókok) és a spammerek (a kéretlen elektronikus reklámüzeneteket küldők) elleni küzdelem – közölte az X, hozzátéve, hogy a díj országonként változik majd az árfolyam függvényében.

A tájékoztatás szerint az új modell először az új-zélandi és a Fülöp-szigeteki felhasználók számára lesz elérhető.

A meglévő felhasználókat nem érinti ez a teszt. Azok az új felhasználók azonban, akik nem kívánnak előfizetni, csak a bejegyzések megtekintésére és olvasására, a videók megtekintésére, továbbá a fiókok követésére lesznek képesek.

A botok vitatott kérdésnek számítanak Elon Musk számára, aki tavaly vásárolta meg a céget. Júliusban az X bevezette a tweetek megtekintésének korlátozását, „hogy biztosítsa a felhasználói bázis hitelességét”.

Korábbi értesülése szerint Linda Yaccarino, az X vezérigazgatója találkozott az X hitelezőivel, és közölte velük, hogy a vállalat az előfizetéses szolgáltatásának három szintjét fogja tesztelni a felhasználónak megjelenített hirdetések száma alapján.

Kapcsolódó írásaink