Tech
Erre használják a magyarok a ChatGPT-t
Az indulását követő öt napon belül egymillióan próbálták ki világszerte a ChatGPT-t, amely ezzel minden idők legdinamikusabban növekvő felhasználói bázissal rendelkező honlapjává vált. A mesterségesintelligencia-alapú szoftvert mára havonta több mint egymilliárd felhasználó alkalmazza – durván kétharmaduk férfi, egyharmaduk pedig nő.
A fejlesztő Open AI szerint az emberek 53 százaléka nem tudja megállapítani, hogy a ChatGPT által írt szöveget mesterséges intelligencia generálta, ami jól jelzi, hogy mennyire kifinomult és fejlett technológiáról van szó.
Szesztay Péter arról beszélt, tapasztalataik szerint Magyarországon egyelőre kevésbé elterjedt a lakosság körében a ChatGPT, de folyamatosan nő itthon is a felhasználók száma, miközben számtalan olyan innovatív projekt indul a vállalati szférában, amely az MI-re épül.
„Néhány cég cikkek írásához teszteli a szoftvert, de webáruházaknak is készül már mesterségesintelligencia-alapú keresőmotor. Hallottunk olyan történetet, hogy valaki a parkolási bírságot úszta meg úgy, hogy a ChatGPT segítségével fogalmazta meg a panaszlevelét. De írt a mesterséges intelligencia már filmelőzetest, verset és mesekönyvet is itthon, tehát a felhasználási lehetőségek tárháza gyakorlatilag határtalan” – fogalmazott.
Példaként említette még, hogy a technológia a modelliparban is jelen van, lehet ugyanis már olyan fotókat vásárolni reklámkampányokhoz, amelyhez az MI generálja a rajta szereplő modell arcát.
Az ötletgenerálást gyorsítja meg az MI
Szesztay Péter úgy véli, a ChatGPT az emberi gondolkodás gyorsítására, a munkafolyamatok optimalizálására és ötletgenerálásra a legalkalmasabb.
„Aki például nagyon sok e-mailt kap, annak nagyon hasznos lehet az a mesterségesintelligencia-alapú megoldás, amely összefoglalja a levelek tartalmát, és segít a gyors, pontos és igény szerint automatikus válaszadásban. Bizonyos munkakörökben ez akár 20–30 százalékos időmegtakarítást is eredményezhet, amelyet sokkal hasznosabb feladatok elvégzésére fordíthat az adott munkavállaló” – hívta fel rá a figyelmet.
A Bpdigital.hu ügyvezetője hozzátette, az általuk készített SEO-szövegek esetében gyakran okoz nehézséget, hogy egy témát miként tudnának megfogni többedszerre, de új irányból, ezzel biztosítva a minél jobb elérést és helyezéseket. Ebben is segítséget tud nyújtani a ChatGPT.
Érdekességként a sokrétű használattal kapcsolatban megemlítette, hogy ők például a csapatépítő programokhoz is a szoftvertől kértek tanácsokat, hogy listázza ki a legkreatívabb feladatokat, amelyekből válogatni tudnak.
Egyetlen szakma mestere sem lesz a mesterséges intelligencia
Arra a kérdésre, hogy a ChatGPT a jövőben átveheti-e a Google helyét, Szesztay Péter nemmel válaszolt. Szerinte a két szoftver felhasználási módja is különbözik egymástól, ráadásul a Google lefedettsége olyan magas világszinten, hogy a ChatGPT egyhamar nem tud fölé kerekedni.
„A ChatGPT ezzel együtt is teret hódít majd az életünkben, mert egyre többen gondolkoznak majd el akár egy közösségi oldal létrehozásakor, hogy MI-alapú megoldáshoz nyúlnak, ami az orvosdiagnosztikában is óriási szerepet kaphat az elkövetkező évtizedekben. Az viszont jelen pillanatban biztos, hogy a technológia nem fogja tudni teljesen kiváltani az embereket. Egyetlen szakmának a csúcsát sem lesz képes elérni a mesterséges intelligencia” – szögezte le.
Szesztay Péter szerint ebből adódik, hogy ha valaki nem szakemberként irányítja az MI-alapú szoftvereket, akkor abból nagyon nagy melléfogások lehetnek, és az eredmények jócskán alulmúlhatják a vártakat. A ChatGPT-t is meg kell tanulni tehát jól használni, csodákat nem lehet várni tőle – ellenkező esetben sokat árthatunk is.