Tech

Avatárok intézik helyettünk a vásárlást

Már nem csak a pénztárcánkat nem kell elővennünk fizetéskor, lassan személyesen sem kell megjelennünk a boltban, ha kenyérre, tejre lenne szükség:  a kínai kiskereskedelemben egyre gyakoribb, hogy az emberek avatárokkal intézik a bevásárlásaikat. A tesztelésbe bevont gépek az üzleteken belül közlekednek és azokat az ügyfelek az otthonaikból rendelhetik meg.

Avatárok intézik helyettünk a vásárlást
Sokan az utolsó pillanatokra hagyják a vásárlást
Fotó: MH

A technológia folyamatos fejlődésével minden egyszerűsödik: alapvető cél, hogy a hétköznapi tevékenységeket egyre kevesebb eszközzel, a lehető legminimálisabb személyi jelenléttel tudja végezni az ember. Arról, hogy ez mennyire hasznos, talán évtizedek múlva tudunk csak érdemben nyilatkozni, de annyi biztos, hogy a fogyasztás, vagyis a vásárlás egyre egyszerűbbé válik, ami nyilvánvaló cél a kereskedelemben. 

Ami már hozzánk is begyűrűzött, az az online fizetőeszközök egyre szélesebb tárháza: mostanra már a kártyánkkal könnyedén vásárolhatunk bármit a világhálón akár külföldön is, de a mobilunkra letöltött applikáció segítségével már kártya sem szükséges, a telefonunk terminálhoz érintésével le is tudtuk a fizetést. 

Ami nálunk egyelőre nem elérhető, Amerikában viszont már megnyílt az első üzlet, ahol effektív fizetés nélküli rendszer üzemel, vagyis bemegyünk, kosárba gyűjtjük, amire szükségünk van, kifelé menet pedig egy szenzoros kapu a vásárlásunk összegét automatikusan levonja a bankszámlánkról anélkül, hogy sorban álltunk vagy elővettük volna a pénztárcánkat. 

A legújabb vívmány pedig honnan máshonna származna, mint Kínából: a szigetország kiskereskedelmében egyre gyakoribb, hogy az emberek avatárokkal intézik a bevásárlásaikat.

Egy szakportál adott hírt arról, hogy az All Nippon Airways (ANA) a karácsony előtti hetekben az Isetan Mitsukoshi kiskeresdelmi cég bevásárlóközpontjában tesztelte az avatárok bevonásával megvalósított távolsági vásárlást. A tesztelésbe bevont gépek az üzleteken belül közlekednek és azokat az ügyfelek az otthonaikból rendelhetik meg. Mindezt úgy kell elképzelni, hogy a másfél méter magas guruló robotvevő tetején egy képernyő van, amely a bejelentkezett ügyfél arcát mutatja.

Az ANA által kipróbált modell neve Newme és a megoldás iránt egyre több helyi áruház érdeklődik. Különösen a hagyományos plázákra igaz ez, mert azok folyamatosan keresik az új ötleteket. Az Isetan Mitsukoshi egyike az innovációs trendeket meghatározó bolthálózatoknak. Az új irányelv az online és az offline világ ötvözése, az IT összekötése a valódi üzletekkel és eladókkal. Az ANA azt tervezi, hogy 1000 ilyen robot-avatárt fog működtetni a közeljövőben.

A Toyota egy guruló kijelzőt fejlesztett ki, amely lehetővé teszi a mozgásukban korlátozott személyeknek a részvételt a 2020-as nyári olimpiai játékokon. De vannak más elképzelések is, amelyeket a következő években folyamatosan megvalósítanak majd a japán kutatók.

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom