Sport

Már vádolják a riválisok a Mercedest

Forma–1. A bemutató előtt kipróbálta Lewis Hamilton az új versenyautóját Silverstone-ban – A brit pilóta elégedett a W08-cal

Egy hónappal az Ausztrál Nagydíj rajtja előtt bemutatták a világbajnoki címvédő Mercedes 2017-es Forma–1-es autóját, a W08-as versenygépet, amellyel Hamiltonék célja az újabb győzelem.

Mercedes
Lewis Hamilton (balra) és Valtteri Bottas esélyesként rajtolhat az új versenyautóval (Fotó: Reuters/Eddie Keogh)

A hagyományos leleplezés előtt a fotósok már lefényképezhették a Mercedes új versenyautóját, mert egy órával a hivatalos bemutató előtt Lewis Hamilton mehetett néhány kört a silverstone-i pályán. „Még csak ismerkedem az új autónkkal, amelyet csak szerdán láttam először készen. Az első teszt csak a jövő héten lesz ugyan, de már mehettem vele pár kört, hogy megnézzük, valóban működik-e. Folyamatosan gyorsultam, és bár érzésre nagyon hasonló a tavalyihoz a mostani modell, érezhetően sokkal nagyobb és erősebb, mint az eddigiek. A mérnökök remek munkát végeztek, rég nem láttam ennyire kidolgozott gépet a Forma–1-ben. A tesztelések után már többet megtudok a W08-asról, de úgy látom, sikerült a legjobb légáramlást, a maximális aerodinamikai leszorító erőt biztosítani.”

A háromszoros brit világbajnok szerint korai az esélyekről beszélni, de abban biztos, hogy a csapat neki és új társának, Valtteri Bottasnak is megadja a lehetőséget a bajnokság megnyerésére. 

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg helyére a Williamstől érkező Bottas elmondta, hogy egy új fejezet kezdődik a pályafutásában, s minden tőle telhetőt megtesz, hogy megfeleljen az új kihívásoknak. A bemutató után a finn pilóta is kipróbálhatta a W08-ast, a jövő héten pedig Hamiltonnal elkezdik a tesztelést Barcelonában.

Bizakodva várja az új idényt Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is, aki szerint az új versenygépük méltó a Mercedes-Benz sikertörténetéhez. Wolff szerint a 2017-es szabályváltoztatásoknak köszönhetően nagyobb leszorítóerővel dolgozhatnak, aminek köszönhetően a mostani autók sokkal gyorsabbak lesznek, mint a korábbiak. „Fizikailag megterhelőbbek lesznek a futamok, nehezebb lesz vezetni az autókat, de reményeink szerint a szurkolók számára izgalmasabbak lesznek a versenyek” – magyarázta Wolff.

Még el sem kezdődtek ugyan a tesztelések, de a riválisok máris azzal vádolják a Mercedest, hogy versenyautóinak a felfüggesztésrendszere szabályellenes. A Ferrari szerint ellenfelük olyan módszert alkalmazott, amely a szabálykönyvben leírtakkal ellenkezik, azok ugyanis aerodinamikai előnyökkel járnak. Ezért az olasz csapat panaszt nyújtott be a Nemzetközi Automobil Szövetséghez, amely rövidesen dönthet a trükkös felfüggesztésrendszerekkel kapcsolatban.