Sport
Litkey Farkas tizenkettedik elsősége
Vitorlázás. A szerda esti viharban több versenyhajó megsérült – A változó szélben elmaradt a csúcsdöntés a 48. Kékszalagon
Szerencsére nem vált valóra az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése, amely csütörtökre viharos északnyugati szelet jósolt, ami miatt a vártnál kevesebben neveztek, de 450 hajó így is elrajtolt Balatonfüredről. A szerda esti viharban azonban több vitorlás megsérült, köztük néhány esélyes is, a kétárbocos Kaáli Cat katamaránt a szél a kikötőben ráhajította a kövekre. Heves villámlással, erős zivatarral és jégesővel nagyon erős, száz kilométeresnél erősebb szél zúzta szét néhány csapat reményeit, miközben a városban fák dőltek autókra, épületek üvegei törtek ki. A csütörtök reggel kilenc órai rajtra a szél csaknem elállt, a mezőny három-négy csomós, helyenként teljesen kihagyó északnyugati szélben vágott neki a 155 kilométeres, hagyományos Kenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred távnak. Bő egy órával a rajt után már 15-20 csomós szél hajtotta előre a vitorlásokat, az esélyesek 20 csomó felett, vagyis nagyjából 40 km/órás tempóban haladtak.
Kenesénél Vándor Róberték fordultak elsőként a Kaiser Kristóf vezette Extreme 40-es és a Fifty-Fifty előtt. Siófok után már Kaiserék vezettek, a Tihanyi-csövön túl pedig Józsa Márton kormányzásával a Fifty Fifty vette át a vezetést. A Keszthelyi-öböl bejáratánál a hajók kifutottak a jó szélből, s a taktikai versenyben Litkey Farkas jó szokása szerint azonnal az élre kormányozta a Festipay nevű hajóját, Vonyarcvashegynél már a tizenegyszeres Kékszalag-győztes csapata vitorlázott az élen. A 2014-ben 7 óra 13 perc 57 másodperces csúccsal győztes Józsáék üldözőbe vették Litkeyéket, azonban az ötvenéves világbajnok remekül felkészült csapata nem is engedte ki kezéből a vezetést a balatonfüredi célig, 8 óra 34 perc 6 másodperc nyert. Ezzel Litkey Farkas tizenkettedik győzelmét ünnepelhette.
„Az előrejelzés alapján mindenki nagy szélre készült – magyarázta a célba érkezés után Litkey Farkas –, legnagyobb riválisunk, a Fifty-Fifty is, ezért olyan vitorlákat húztak fel. A szigligeti öbölben azonban szélcsend lett, s mi ezt kihasználtuk, mert tudtunk váltani. Nagy öröm számunkra a győzelem, mert amióta kettes testű hajók is versenyezhetnek, most sikerült először nyernünk.”
A második helyen a Fifty-Fifty kétárbocos katamarán végzett, Józsa Márton kormányzásával. Harmadik az Extreme Sailing Team (Extreme 40 katamarán), Kaiser Kristóffal a kormánynál.