Sport
Erős marketinghatásuk van a hazai világversenyeknek
Néhány év alatt egy miniolimpiára kerül sor, annyi sportágban rendezünk világbajnokságot
Kiemelte, az idei magyarországi nemzetközi versenyek mellett a tavalyi vizes világbajnokság, és a jövő tervei, így például az atlétikai vb megrendezésére vonatkozó szándék nagyon erős sorozatot jelentenek.
"Bár 2024-ben nem rendezünk olimpiát, de tulajdonképpen néhány év alatt egy miniolimpiára kerül sor, annyi sportágban rendezünk világbajnokságot, kiemelkedő eseményt. Ennek nagyon erős hatása van, hiszen folyamatosan a világ közvéleménye előtt szerepelünk, folyamatosan pozitív üzenetekkel" - fogalmazott.
Leszögezte, a hasonló események az ország iránti bizalmat, hitet, szimpátiát nagyban tudják növelni. A nagy sportesemények a legjobb, legerősebb országimázs-eszközök. Mint mondta, Magyarországról szóló hirdetések vetítésére külföldi televíziócsatornákon sokkal több pénzt kellene költeni, mint például a birkózó-világbajnokságra, ugyanakkor a kapott érték messze nem lenne ilyen erős.
Szabados kitért rá: a világ- és kontinensbajnokságokhoz kapcsolódóan olyan infrastrukturális fejlesztéseket érdemes megvalósítani előzetes tervezés után, "amikre valóban szükségünk van". Rámutatott, a létesítmények megépítése hosszú távú, évekre szóló folyamat, hiszen azok nem két-három hétre épülnek.
"Ez azáltal hasznosul, hogy a későbbiekben is a mi javunkat szolgálja. A vizes világbajnokságra épített Duna Aréna akkor térül meg, ha azt utána használja az úszósport, a vízilabda-sport és a nagyközönség is" - fejtette ki.
Hozzátette, minden kiemelkedő sportesemény után megnő az adott sportágba érkező gyerekek száma, ez talán az egyik legfontosabb hatásuk. Hangsúlyozta, ha folyamatosan magyarországi sporteseményeket látnak, az gyermekek és felnőttek felé egyaránt azt az üzenetet közvetíti, hogy "sportolni érdemes és jó".