Sport
George Russell szerint az új Forma–1-es autók túlsúlyosak
Kecske-káposzta probléma a tömeg növelése és a biztonság kérdése

Russell, aki az előző évben a világbajnokság pontversenyében a negyedik helyen végzett, és összehozta pályafutása első futamgyőzelmét is a Forma–1-ben, úgy véli, figyelni kell rá, hogy az autók tömegének növekedése milyen hatással van/lehet a biztonságra.
A brit szerint egyre inkább úgy lehetne jellemezni a helyzetet, hogy ütközés esetén már nem egy Smart csattan, hanem egy busz. Mindez persze költői túlzás, de a 2021-es kocsik tavaly plusz 46 kg-mal növelhették a maximális súlyukat, és szerinte minden jel arra mutat, hogy a szabályok a jövőben megengedik a kocsik további súlygyarapodását.
„A hangsúly a súlyon van. Az alacsonyabb sebességű versenyek nem vonzók” – állapította meg Russell a Motorsport.com oldalán.
Tizenöt éve a versenyautók még csak 650 kg-osak voltak, de a jövőben elképzelhető, hogy 800, sőt 900 kg-os Forma–1-es autók is építhetők lesznek, ezekkel nagyobb sebességek érhetők majd el, de egyszersmind veszélyesebbek is lesznek.

George Russell azért emelte fel a szavát, hogy figyelmeztesse a sportág vezetőit: törődjenek a biztonsági kérdésekkel is, és találják meg a harmóniát a súly, a sebesség, a látványosság és a versenyzők biztonsága közt.