Sport

A németek kiesését okozó gól a VAR csődje?

A fényképek szerint a japán Mitoma az alapvonalon túlról kanalazta vissza a labdát

Ha a japánok csak döntetlent játszottak volna a spanyolokkal, a német válogatott végez a második helyen az E csoportban a katari labdarúgó-világbajnokságon, azaz nem esik ki. Ezért is emlegetik a németek a japánok második gólját.

A németek kiesését okozó gól a VAR csődje?
Ez a nagyítás is azt mutatja, kint volt a labda
Fotó: Jewel Samad / AFP

Citálják 1966-ot, a Wembley-ben játszott vb-döntő emlékét, amikor kaptak egy gólt az angolok ellen, egy olyat, aminél a labda nem haladt át a gólvonalon. Geoff Hurstnek azt a találatát azóta is vizsgálják, elemzik, a számítógép sem tudja megállapítani, hova pattant a labda.

Azt gondolnánk, ma már ez könnyebb. A VAR legalább három percen keresztül vizsgálta Tanaka csapattársa, Mitoma beadása után lőtt gólját, majd az a verdikt született, hogy nem volt kint a labda teljes terjedelmével. 

Nem lenne meglepő, ha születnének hamarosan olyan állásfoglalások, hogy optikai csalódásról van szó, meg hogy a technika nem tévedhet, mindenesetre a képeken az látszik, hogy a labda túljutott az alapvonalon. Akkor pedig szabálytalan a gól.

Íme!

Messzebbről is jól látszik: van egy kis zöld a vonal és a labda között
Messzebbről is jól látszik: van egy kis zöld a vonal és a labda között
Fotó: Giuseppe Cacace / AFP
Erre nehéz azt mondani, hogy nem volt kint…
Erre nehéz azt mondani, hogy nem volt kint…
Fotó: Giuseppe Cacace / AFP

Kapcsolódó írásaink