Sport
Narancssárgába öltözött Zandvoort, a holland Verstappen diadalmaskodott
Red Bull, Mercedes, Ferrari a dobogón; Hamilton szájából kiénekelték a sajtot

Pályafutása során tizenhetedszer lőhetett ki az első rajtkockából a Forma–1-es világbajnoki címvédő Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője. S nincs is annál jobb, mint óriási hazai szurkolótábor előtt az élről kezdeni egy versenyt. Persze, a nagy rivális, Charles Leclerc a második pozícióból tudott nyomást gyakorolni Verstappenre. De a Ferrari pilótájának nem hagyott helyet a holland címvédő.
A második sorból Leclerc istállótársa, Carlos Sainz, illetve a Mercedes első számú pilótája, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a harmadikból Sergio Pérez (Red Bull) és George Russell (Mercedes) vágott neki a Tarzan kanyarnak, és a többinek. A 72 körös futam a három nagy istálló pilótáival az élen vette kezdetét.
Ezúttal se galambok, se pályára repült füstgránátok nem szakították meg a körözést (nem úgy, mint az időmérőn).
A tizenötödik körben kezdték meg a csapatok a kerékcseréket, Sainzé rögtön nagyon bénán sikerült, vesztett vagy tíz másodpercet azzal, hogy nem állt készen a Ferrari szerelőknél a bal hátsó gumi. Nagy blamázs ez egy profi csapattól, amely Leclerc gyors gumicseréjénél azért szépített. A tizennyolcadik körben átmenetileg így nézett ki az élen a sorrend: Verstappen, Hamilton, Russell, Leclerc, Ocon, Pérez...
A Mercedes húzta a legtovább a bokszutcai kiállást. Nem akaródzott nekik kihozni az élről Hamiltont, se a második pozícióból Russellt. De elszámították magukat, Verstappen a leggyorsabb körében, a huszonnyolcadikban így is elhúzott Russell mellett, és üldözőbe vette Hamiltont. Akit viszont inkább kihoztak, hogy keményre váltsanak nála.
És meglepő, de a Pirelli kemény keverékével Hamilton azonnal jobb tempót ment, mint korábban a közepeseken, pár körrel később pedig már az övé volt a leggyorsabb kör. A mezőny második felében is megjelentek az utánzók, Mick Schumacher (Haas) például, akinek emlékezetes hétvégéje volt nemcsak azért, mert kivételesen az édesanyja, Corina is ott volt a csapat bokszában, de azért is, mert az első Forma–1-es szezonjában először sikerült az időmérőn a legjobb tízbe kerülnie.
Már csak hárman voltak közepesen, és a szerencse úgy hozta, illetve Cunoda meghibásodott autója, hogy egy sárga zászlós szakasz jött, ami alatt kevesebb időveszteséggel volt megoldható a csere. Ki is hozták az élről Verstappent, de Hamiltont és Russellt is frissekért. A Ferrari viszont rajta vesztett a stratégiájával, túl korán cseréltek gumit, és egyre távolodtak a dobogótól.

Újabb biztonsági autós szakasz jött, megállt Bottas motorja, azonnal kihozták Verstappent, ezúttal lágyakra, merész húzás volt, mert így fel kellett adja az első helyét, de még volt hátra tizenöt kör. A Mercedesek viszont száguldottak az élen. Hamiltonnak az idén először nyílt lehetősége megszerezni a győzelmet.
De a biztonsági autó kiállásakor az első adandó alkalommal megelőzte őt a bokszutcát négyszer is meglátogató Max Verstappen, a holland közönség legnagyobb örömére. Ráadásul pár körrel később Russell, majd Leclerc is elhúzott mellette. Oda a dobogó a volt világbajnoknak.
És ez lett a sorrend, Verstappen a leggyorsabb körért járó plusz pontot is begyűjtve nyert, Russell a második, Leclerc a harmadik. Ez már a harmincadik győzelme a hollandnak.
