Sport

Max Verstappen a hátsó udvarból is elsőként ért célba

A Red Bull kettős győzelmet ünnepelt a Forma-1-ben

A négyhetes Forma-1-es szünet után a pilóták a 67. Belga Nagydíjra tértek vissza. Spában, az idei 14. futam reggelén fellélegezhettek a házigazdák, mert, ha nem is sokkal, de egy évvel meghosszabbíthatták a szerződésüket; jövőre is lesz itt verseny. Hét pilóta is komoly rajtbüntetéseket kapott a kényszerű motorelemcserék miatt, így sokan hiába mentek jól az időmérőn, a futamon csak az utolsó hét helyről rajtolhattak a 44 körös versenyen. 

Max Verstappen a hátsó udvarból is elsőként ért célba
Max Verstappen, a Red Bull pilótája vasárnap a rajthátránya ellenére is verhetetlen volt
Fotó: AFP/Geert Vanden Wijngaert

A szervezők és száguldó cirkusz jogait birtokló Liberty Media nagyjából egy órával a vasárnapi futam előtt a Twitterem jelentették be, hogy megszületett a megállapodás a szerződés egyéves meghosszabbításáról. Nagy kő eshetett le a szervezők szívéről, hiszen az idén rettentő sokat költöttek a pálya felújítására. 

Spa-Francorchamps tehát marad a versenynaptárban, ahová bekerül Las Vegas, és visszatér Kína és Katar is. A Francia Nagydíj azonban biztosan kiesik. 

Érdekes rajtot (és versenyt) láthattunk, hiszen az időfutamon elől végzők közül csak a tizennegyedik helyről, illetve a mögül vághattak neki a teljes szezon leghosszabb és legnagyobb szintkülönbségű pályájának. 

A világbajnoki címvédő Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája az első kör alatt hat helyet jött előre. Az életében másodszor pole poziciós Carlos Sainz a Ferrarival is remekül rajtolt. A másodikról Sergio Pérez, Verstappen istállótársa kicsit beszorult a Mercedes harapófogóba, de pár kör alatt tisztázta magát. Ami már csak azért se volt nehéz, mert a negyedik helyről induló Lewis Hamilton túlzottan agresszív volt, rámászott Fernando Alonso (Alpine) bal elejére, de ő látta a kárát. A hétszeres brit világbajnok futamának két kör alatt vége is lett. Pedig itt lett volna a lehetőség...

Lewis Hamilton megpróbálta áthámozni magát Fernando Alonsón, a Mercedesnek nem esett jól ez a manőver, Hamilton a második körben kiesett Spában
Lewis Hamilton megpróbálta áthámozni magát Fernando Alonsón, a Mercedesnek nem esett jól ez a manőver, Hamilton a második körben kiesett Spában
Fotó: AFP/John Thys

Tizennyolc körre olt szüksége Max Verstappennek, hogy az élre verekedje magát a hátsó udvarból. Legnagyobb riválisa, Charles Leclerc a Ferrarival ekkor az ötödik helyen nyomta a pedált. Előtte George Russell, a Mercedes kettes számú pilótája haladt, előtte pedig Pérez és Sainz a második-harmadik helyen. 

Féltávnál Verstappen, Pérez, Sainz volt a sorrend az élen, a Red Bull tökéletesen kontrollálta a futamot. És a hétvégére kilátogató hétvégi 360 ezer (!) nézőnek, köztük zömmel Verstappen szurkolónak ez nagyon is megfelelt. 

A 33. körnél, a táv háromnegyedénél a helyzet nem változott. Az időközben megoldott gumicserék belefértek a legjobbaknak anélkül, hogy pozíciót vesztettek volna. A leginkább az a kérdés maradt nyitott, hogy kié lesz a dobogó harmadik helye a kettős Red Bull-győzelem mögött.

Sainz vagy Russell? Ferrari vagy Mercedes? Sainz.

Mindenesetre Verstappen nemcsak a győzelmet, a leggyorsabb kört teljesítőnek járó plusz pontot is begyűjtötte. Idén ez már a kilencedik elsősége.

Kapcsolódó írásaink