Sport

Egy pontból csinált huszonötöt a világbajnoki címvédő

Mire elkezdődött a 37. Magyar Nagydíj, a közmédia jóvoltából igen sok ismerettel lettünk gazdagabbak. Egyrészt az M4 Sport stábja számos exkluzív interjút hozott tető alá, másrészt az MTI megírta, ki mindenkit látott a magyar élsportolók közül a Hungaroring paddockjában.

Egy pontból csinált huszonötöt a világbajnoki címvédő
Max Verstappen útban a győzelem felé a 37. Magyar Nagydíjon
Fotó: AFP/Jure Makovec

Lando Norris nagyon érdekes gondolatmenete szöget is ütött a fejünkben, valóban, nagy teher lehet a versenyzőknek a Forma–1-es száguldó cirkuszt feldolgozni, onnét kezdve, hogy bárhol megjelenik, szánnia kell időt a dedikálásra, szurkolói szelfikre, odáig, hogy mire elérik ezt a szintet, már mindent megnyertek, a gokarttól az alsóbb kategóriás versenyautókig, itt viszont újoncként egyike lesznek a húsz pilótának és várhatják a sorukat. Esetleg évekig egy dobogós helyezést se érnek el, és ezt nagyon nehéz feldolgozni.

Lewis Hamilton, a hétszeres világbajnok is hozta a formáját, a Forma–1-es térdepeltetés kierőszakolója és a szivárványos gondoltok megmondója most is arról beszélt, hogy ő a világot szeretné jobbá tenni és a Földet megérteni.

Charles Leclerc több régi fénykép kapcsán a múltról beszélt, az édesapjáról és a keresztapjáról, akiknek olyan sok mindent köszönhetett, és akik segítettek a gokartos kisfiúból Forma–3-as, majd 2-es és 1-es pilótává válni. Jules Bianchi hét éve, az édesapja öt éve hunyt el, de azóta is nekik akar (többek közt) megfelelni.

Hiába szurkolt Leclerc-nek Gyurta

Ami az autóversenyzés iránt az átlagosnál is jobban érdeklődő hazai világsztár sportolókat illeti, az olimpiai bajnok úszó Gyurta Dániel és a háromszoros olimpiai bajnok kardvívó Szilágyi Áron is körülnézett (körülnézhetett) a csapatistállók paddockjaiban. Kiderült, volt év, amikor Áron egy pályához közeli kempingből rándult át a versenyre. Gyurta pedig a hétszeres világbajnok Michael Schumacher és Fernando Alonso csatái alatt kezdte követni az elitkategória viadalait.
„Én azóta megállás nélkül Alonso-szurkoló vagyok, bár az utóbbi időben a Ferrari és Charles Leclerc áll legközelebb a szívemhez” – mondta Gyurta.

Felmerült, ki hová ülne be legszívesebben, Szilágyi azt mondta, az egyik Ferrarit meggondolná, de ma nem Leclerc-éknek, hanem a Mercedes újonc pole-pozíciósának, George Russellnek szurkol. Gyurta pedig köszönte, kihagyná ezt.

Csepegő esőben, erős szélben, de még száraz aszfaltra való gumikkal indult a felvezető a szokatlanul hűvös, 26 fokos aszfalton. Erősen kérdéses volt, hogy a hetvenből hány körig tudnak elmenni ezekkel az abroncsokkal a mogyoródi pályán a pilóták.

Az élről George Russell startolt, de iszkolnia kellett a két Ferrari, Carlos Sainz és Charles Leclerc harapófogója elől – és ezt sikerrel megoldotta. Az első kör nagyobb gond nélkül lement, Hamilton (a hetedikről) és Verstappen (a tizedikről) is előrébb jött két-két helyet. Majd a Red Bull pilótája még kettőt javított, és a verseny tizedik körében már a hatodik volt. Hamilton mögött autózott, aki viszont a negyedik helyet őrző Lando Norrist (McLaren) kóstolgatta.

A 17. körben az élről kihívták Russellt, és ezzel hirtelen megkavarodott az élboly, Leclerc átvette a vezetést, Sainz és Verstappen hoppon maradt, de még nagyon sok volt hátra. S mire a második Mercedest is kihívták, addigra újra jól helyezkedtek, Hamilton visszaesett a hetedik helyre. Féltávnál az első tíz sorrendje: Leclerc, Russell, Sainz, Verstappen, Hamilton, Pérez, Norris, Ricciardo, Stroll és Ocon.

Jól bánt a kerékcserékkel a Red Bull

Az újabb izgalmas felvonást Verstappen nyitotta, a 39. körben kiment közepes gumikért, s emiatt Russell és Leclerc is lépéskényszerbe került, de utóbbinak nem volt már közepese készleten, és a hideg időben a kemény gumikkal nehezebb volt védenie a helyét. Verstappen el is ment mellette, majd meg kellett ismételnie, mert megpördült a Red Bull-lal. Az élen ez idő tájt Sainz és Hamilton haladt, de nyilvánvaló volt, ők se ússzák meg kerékcsere nélkül.

A Red Bull okosan és gyorsan cserélt gumit
A Red Bull okosan és gyorsan cserélt gumit
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Sainzot pedig ez a kerékcsere nem hozta jó helyzetbe, a bal hátsó gumi csak nehezen akart felkerülni a helyére, értékes másodperceket veszített, és csak az ötödik helyre tudott visszatérni. Aztán Hamilton is kikényszerült, és jócskán Sainz mögé sorolódott.

Az élbolyban Leclerc a keményen Russellt se tudta kivédekezni, és lecsúszott a harmadik helyre. S mivel annyira rosszul ment, a Ferrari kénytelen volt újfent kihívni – immár lágy gumikért.

Az utolsó tíz kört a rajt óta kilenc helyet javító Verstappen kezdte meg elsőként, Russell és Sainz lemaradva, de dobogós helyen haladt. És Hamilton még úgy tűnt, beleszólhat.

Az utolsó körök már lényegében arról szóltak, lesz-e egyáltalán Ferrari a dobogón (nem), illetve, hogy a két Mercedes közül melyik a jobb (Hamilton). Mire elkezdték az utolsó, hetvenedik kört a pilóták, elkezdett esni, de ez már nem sok vizet zavart, senki nem dobta el az autóját. Max Verstappen először nyert a Hungaroringen. A leggyorsabb pilótának járó pluszpontot a második Lewis Hamilton kapta. 

Verstappen a 37. Magyar Nagydíj trófeájával
Verstappen a 37. Magyar Nagydíj trófeájával
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Végeredmény, Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,63 km):
    -------------------------------------------------------------
 1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:39:35.912 óra
 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 7.834 másodperc hátrány
 3. George Russell (brit, Mercedes) 12.337 mp h.
 4. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 14.579 mp h.
 5. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 15.688 mp h.
 6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 16.047 mp h.
 7. Lando Norris (brit, McLaren) 1:08.300 perc h.
 8. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1 kör h.
 9. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1 kör h.
10. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1 kör h.
11. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1 kör h.
12. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 1 kör h.
13. Csou Kuang-jü (kínai, Alfa Romeo) 1 kör h.
14. Mick Schumacher (német, Haas) 1 kör h.
15. Daniel Ricciardo (brit, McLaren) 1 kör h.
16. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
17. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1 kör h.
18. Nicholas Latifi (kanadai, Williams) 1 kör h.
19. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 2 kör h.
    kiesett:
Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) műszaki hiba a 68. körben
    leggyorsabb kör: 1:21.386 perc (Hamilton, 57. kör)
    pole pozíció: Russell

    A vb-pontversenyek állása 13 futam után (még 9 van hátra):
    -----------------------------------------------------------
    versenyzők:
 1. Verstappen 258 pont
 2. Leclerc 178
 3. Pérez 173
 4. Sainz Jr. 156
 5. Russell 158
 6. Hamilton 146
 7. Norris 76
 8. Ocon 58
 9. Bottas 46
10. Alonso 41
11. Magnussen 22
12. Ricciardo 19
13. Gasly 16
14. Vettel 16
15. Schumacher 12
16. Cunoda 11
17. Csou 5
18. Stroll 4
19. Albon 3
20. Latifi 0


    csapatok:
 1. Red Bull 431 pont
 2. Ferrari 334
 3. Mercedes 304
 4. Alpine 99
 5. McLaren 95
 6. Alfa Romeo 51
 7. Haas 34
 8. Alpha Tauri 27
 9. Aston Martin 20
10. Williams 3
 

Kapcsolódó írásaink