Sport

George Russell az utolsó körben vívta ki élete első pole pozícióját

Az idei tizenkét Forma–1-es időmérőn nyolcszor a Ferrari volt a leggyorsabb. Ami a tizenharmadikat – a Magyar Nagydíj rajtrácsairól döntő versengést – illeti, új sztárt avattunk, George Russell a Mercedesben mindenkinél jobb volt.

George Russell az utolsó körben vívta ki élete első pole pozícióját
A győztes George Russell öröme a Magyar Nagydíj időmérője után​
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Az esős harmadik szabadedzés után felszáradt pályán kezdődött a Hungaroringen az időmérő első szakasza, a Q1. Lágy gumikkal szinte azonnal kijöttek a pilóták a bokszaikból, hogy a lehető leghamarabb bebiztosítsák a helyüket az első tizenötben. A kieső öt helyről mindenki menekült volna.

A folyamatosan javuló, felgumizódó pályán Mick Schumacher nagyot mentett, az utolsó helyről ugrott fel egy jól összepakolt körrel a pillanatnyi tizedikre. Nem sikerült ugyanez a „trükk” Nicholas Latifinek a Williamsszel, pedig pár órája övé volt a leggyorsabb idő a szabadedzésen. Jól kezdte ugyan az utolsó mért körét, de túl sokat kockáztatott és kicsit belehibázott, végül utolsó lett csak.

A kiesők sorsára jutott még Cunoda, Albon, Vettel (aki az utolsó szabadedzésen nekiment a gumifalnak) és Gasly. Az élen pedig a két Mercedes zárt, Lewis Hamilton és George Russell. Mondhatni meglepetés. De két szakaszt még túl kellett élniük.

George Russell az időmérőn
George Russell az időmérőn
Fotó: AFP/Jure Makovec

A Q2-ben elég sokáig kellett várni, hogy a világbajnoki címvédő Max Verstappen is érzékeltesse, a pályán van, át is vette a vezetést egy 1:17 perccel kezdődő körrel. Istállótársa, Sergio Pérez azonban sok időt töltött a szerelőivel, de még épp ki tudott jönni, hogy megpróbálja bebiztosítani a legjobb tíz között a továbbjutó helyét. Átmenetileg úgy nézett ki, hogy sikerült, de végül „lelökték” a kieső tizenegyedik helyre. Elvéreztek a Haasok, Schumacher és Magnussen, valamint Stroll és Csou.

És jött a legizgalmasabb felvonás, a harmadik, amely a top starthelyekről döntött. 

Elsőként Esteban Ocon, a tavalyi győztes iratkozott fel a táblára, de egy percen belül mindkét Ferrari kiváló időt ment, és Sainz, Leclerc sorrendben átvették a vezetést. Verstappen pedig a hirtelen feltámadt hátszélben kicsit kicsúszott a bukótérbe, és csak hetedikként szerepelt a neve a sorban.

Öt perccel a vége előtt mindenki kihajtott a bokszutcába a szerelőihez az utolsó kerékcserékre, igazításokra. A beállításokat nem sikerült jól megoldani a világbajnok Red Bullján, elkeseredett rádiózások zajlottak közte és a csapata között. Nem volt motorereje. Csak tizedik lett. Ebből milyen futama lesz vasárnap?!

No de Sainz és Leclerc is hoppon maradt, amikor az utolsó körre a brit George Russell a Mercedesben nagyot alakított, és kiharcolta élete elsős pole-pozíciós helyét. A Ferrarié csak a második-harmadik rajtrács lesz vasárnap. Ebben a szezonban az „ezüstnyilaknak” ez az első időmérő-győzelmük, és mivel a másik Mercedesben Hamilton csak a hetedik lett, úgy néz ki, Russell nem a kocsinak, hanem jó versenyzői tulajdonságainak köszönheti a kvalifikációs győzelmet.

Russellnek minden oka megvolt az elégedettségre szombaton
Russellnek minden oka megvolt az elégedettségre szombaton
Fotó: NurPhoto via AFP/Jakub Porzyck

„Elképesztően boldog vagyok, nagyon különleges nap ez nekem” – mondta fülig érő szájjal a 24 éves versenyző.

A 37. Forma–1-es Magyar Nagydíjat vasárnap 15 órától rendezik. 

A 70 körös futam teljes rajtsorrendje:

1. sor:
George Russell (brit, Mercedes)
Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)
2. sor:
Charles Leclerc (monacói, Ferrari)
Lando Norris (brit, McLaren)
3. sor:
Esteban Ocon (francia, Alpine)
Fernando Alonso (spanyol, Alpine)
4. sor:
Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo)
5. sor:
Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren)
Max Verstappen (holland, Red Bull)
6. sor:
Sergio Pérez (mexikói, Red Bull)
Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo)
7. sor:
Kevin Magnussen (dán, Haas)
Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)
8. sor:
Mick Schumacher (német, Haas)
Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri)
9. sor:
Alexander Albon (thaiföldi, Williams)
Sebastian Vettel (német, Aston Martin)
10. sor:
Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri)
Nicholas Latifi (kanadai, Williams)
 

Kapcsolódó írásaink