Sport
Varázsszer nélkül versenyez a Mercedes Melbourne-ben

Visszatér az aszfaltra a koronavírus-fertőzés miatt a barhreini és a szaúdi versenyt kihagyó négyszeres világbajnok német Sebastian Vettel (Aston Martin), és ott lesz a dzsiddai időmérőn két hete csúnya balesetet szenvedett honfitárs, Mick Schumacher (Haas) is, aki mindössze egy éjszakát volt kórházi megfigyelésen, a másnapi futamot már a csapatistálló bokszából nézte végig, és az ausztrál helyszínre megérkezve úgy nyilatkozott, hogy jól van, és nincs hatása a balesetnek.
Ez azért is jó hír, mert a szezonnyitón az ígéretes tizenegyedik helyen zárt, csapattársa, a dán Kevin Magnussen pedig egy ötödik és egy kilencedik helyet csípett el, vagyis jól megy az amerikai istállónak. „Egy kicsit olyan érzés, mint elkésni az iskolából, szóval nagyon szeretnék már újra versenyezni” – mondta Vettel, akinek egyik kedvenc pályája a melbourne-i, az elmúlt években háromszor nyert itt.
Ami a pályát illeti, jelentősen átszabtak öt kanyart, a pálya közepére bekerült egy padlógázas kombináció, és a kijelölt négy DRS-zóna (ahol a hátsó szárnyak nyithatók) több lehetőséget ad az előzésre, vagyis izgalmasabb verseny lesz, mint szokott. Az első rajthelyet vélhetően a Red Bull és a Ferrari csatája dönti el, az elmúlt évek konstruktőri versenyét nyerő Mercedes egyelőre csak keresi magát. Toto Wolff csapatfőnök a verseny hivatalos weboldalának azt nyilatkozta, idei gondjaikra nincs varázsszer, de dolgoznak a problémán.
Ami nem kicsi! Bár a hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton Bahreinban épp felfért a dobogóra, ehhez a két Red Bull műszaki okokra visszavezethető leállása is kellett, a Szaúdi Nagydíjon viszont kritikán alulit nyújtott: az időmérő első szakaszából nem jutott tovább, és a futamon csak tizedik lett. Utoljára a 2013-as Olasz Nagydíjon maradt le a Mercedes az első öt rajthelyről. Hamilton autóját amúgy a Nemzetközi Automobil-szövetség ellenőrei alapos vizsgálatnak vetették alá. No nem azért, mintha bármi gyanús lett volna, de minden futam után egy top tízes pilóta versenyautóját megnézik, megfelel-e a szabályoknak. A W13-as átment a vizsgán.
A pontversenyt vezető monacói Charles Leclerc (Ferrari) a futam első mai szabadedzése előtt azt nyilatkozta: „A pálya sokkal-sokkal gyorsabb. Összességében szerintem a karakterisztikája nem fekszik annyira a mi autónknak.” És arra is kitért, hogy az egyenesben jobb végsebességre képes a Red Bull autója, de jó taktikával van ellenszer erre. Ők mindenesetre nyerni akarnak.
Az időzónák miatt a szabadedzések és az időmérő magyar idő szerint a kora reggeli órákra esik, a futamot 7 órától rendezik, az M4 Sport élőben közvetít.