Sport
Már a negyedik Ferrari motort koptatja Charles Leclerc
Az idei tizenötödik Forma–1-es előadásra, az Orosz Nagydíjra vízfüggönyt jósolnak Szocsiba

A brit Lewis Hamilton négyszer, a finn Valtteri Bottas kétszer és 2016-ban a német–finn Nico Rosberg. Persze ha tényleg leesik az a hatalmas eső szombat–vasárnap, amelyből ízelítőt már kaptak a hét közben a paddockban ténykedők, akkor történhet bármi. Spában a Belga Nagydíj már megmutatta, hogy a mostani versenyautókkal minden korábbinál nehezebb esőben menni.
Ezzel kapcsolatban a négyszeres világbajnok német Sebastian Vettel (Aston Martin) azt nyilatkozta: „Régen az extrém esőgumik könnyebbé tették a nagyon-nagyon vizes pályán való versenyzést.” Most viszont megúsznak a gumik. A 2017-es új aerodinamikai szabályok miatt az autók is megváltoztak, megnőtt a leszorítóerő és a szívóhatás, a nedves pályán komoly vízfüggönyök alakulnak ki.
A mai két szabadedzésre (10.25 és 13.55 M4) mindenesetre napos, száraz idő ígérkezik a krasznodari Szocsi Autodrom környékén.
A vasárnapi futamot már biztos, hogy a mezőny végéről kezdi a Ferrarijával a monacói Charles Leclerc, aki idén már negyedszer kap új motort. Ez a V6 egy újabb fejlesztésű hibrid erőforrás, amelyet a maranellóiak már a 2022-es szezonra tesztelnek. Tegnap utolsó előttiként nyilatkozott a Haas is a jövő évi csapatáról (megtartja az idei Mick Schumacher, Nyikita Mazepin duót) és már csak az Alfa Romeónál nem tudni, kié lesz az oda igazoló Bottas mellett a második pilótaülés.
Szocsiban az újságírók próbálták kiugrasztani a nyulat a borkorból, amikor a legutóbbi monzai futamon egymást kiütő Hamilton–Verstappen-páros balesete kapcsán arról kérdezték Hamiltont, amiről a Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko azt mondta, az esetet felfújták a brit pilóta állítólagos fejsérülésével. De Hamilton elütötte a választ, bár megismételte, hogy akupunktúrás kezeléseket kapott, és okozott némi diszkomfortérzést, hogy a fején landolt egy autó kereke.