Sport

Vitatható büntetés miatt nyerhetett Hamilton

A Mercedes vezetői is egyértelmű szabályokat sürgetnek

Kiélezett, izgalmas versenyt hozott a Forma–1-es  Bahreini Nagydíj, amelyet viszont a versenybírók döntöttek el, amikor a hajrában a szélesen előző Max Verstappent (Red Bull) büntetéssel fenyegették meg, és ezzel győzelemhez segítették
Lewis Hamiltont (Mercedes).

Az, aki másnak vermet ás, maga esik bele közmondás igazolódott be a szahíri idénynyitón, mert a BBC szerint a futam elején a Red Bull vezetői panaszkodtak Michael Masi versenyigazgatónak, hogy a rivális Mercedes pilótái túl szélesen veszik be a négyes kanyart. Masi figyelmeztette és büntetéssel fenyegette a német csapatot, amire Lewis Hamilton bosszúsan úgy reagált: verseny közben változnak a szabályok. A brit pilóta viszont végül ennek is köszönhette győzelmét, mert a futam hajrájában  Verstappen  éppen ebben a kanyarban előzte meg szélesen az élen száguldó Hamiltont, de a versenybíró felszólítására visszaengedte maga elé a címvédőt, akit aztán a leintésig már nem tudott megelőzni.

A versenybíróság beavatkozásával ugyan a Mercedes járt jól, de Toto Wolff csapatvezető elismerte, hogy a szabály nem világos, az előírások egyértelmű értelmezését követelte:  „A verseny közben, váratlanul szembesültünk vele, hogy előnyként is értelmezhető, ha valaki szélesebben veszi a négyes kanyart, és így akár büntetés is lehet belőle, mert korábban el lehet hagyni a fehér jelzést. A szabályoknak tisztáknak és világosaknak kell lenniük, nem pedig valamiféle Shakespeare-drámának, különböző értelmezési lehetőségekkel.”

Megbánta Verstappen, hogy csapatvezetői utasításra hagyta visszaelőzni Hamiltont, mert inkább kapott volna öt másodperces időbüntetést, de elsőként ért volna a célba. A holland pilóta bizakodó, mert még sok futamon vághat vissza. Hamilton elismerte: „Nagy szerencsénk volt ma, amikor Max szélesen előzött a négyes kanyarban. Az, hogy verseny közben változtattak a szabályon, most nekem kedvezett. De ez nem fog megismétlődni, abban biztos vagyok. Tehát jobban kell taktikázni, okosabban versenyezni, mert jelenleg nem a mi autónk a leggyorsabb. De nagyon élveztem ezt az éles küzdelmet.”

Michael Masi az ellentmondásos döntését utólag azzal magyarázta, hogy Hamilton pályakiszélesítései, illetve Verstappen pályaelhagyása különbözött egymástól. A holland pilóta előzés közben hagyta el a pályát, ezzel jogtalan előnyre tett szert, ezért kellett visszaadnia a pozícióját. Ennek viszont ellentmond, hogy a táv elején Hamiltont is büntetéssel fenyegette.

Kapcsolódó írásaink