Sport
Hamilton ismét nyert, világbajnok a Mercedes

Korábban egyetlen konstruktőr sem nyert sorozatban hét vb-címet, ez a Mercedesnek sikerült először, mivel négy versennyel az idény vége előtt behozhatatlan az előnye a pontversenyben második Red Bull előtt.
Hamiltonnak - aki egy hete adta át a múltnak a legendás hétszeres vb-győztes német Michael Schumacher 91 sikert számláló rekordját - ez volt idei kilencedik, pályafutása során pedig a 93. futamgyőzelme, amivel tovább növelte előnyét az összetettben.
A második helyen csapattársa, a finn Valtteri Bottas, a harmadikon pedig az ausztrál Daniel Ricciardo (Renault) végzett Imolában.
Az idény 13. futamát - amelyet zárt kapuk mögött rendeztek - Bottas, a Red Bull-lal versenyző holland Max Verstappen, és Ricciardo remekül kezdte, előbbi a rajt után megőrizte első helyét, utóbbi kettő pedig egy-egy pozíciót javított, vagyis Hamilton a harmadik helyre került. Az éllovas trió fokozatosan növelte előnyét.
A nyolcadik körben az Alpha Taurival versenyző francia Pierre Gasly műszaki hiba miatti feladni kényszerült a viadalt.
A várakozásoknál hamarabb, már a tizedik körben elkezdődtek a kerékcserék, majd Bottas autóján megsérült a padlólemez, ezért lassulni kezdett, ugyanakkor Verstappen akkumulátor-problémák miatt - ekkor még - nem tudta megelőzni. Mindezt Hamilton rendkívül gyors körökkel kihasználta, és mivel az abroncsai bírták a tempót, csak a 63 körös futam harmincadik körében állt ki. A Mercedes taktikája remekül bevált, ugyanis a címvédő az első helyre jött vissza, és rögtön elkezdte ismét növelni az előnyét.
A négyszeres világbajnok német Sebastian Vettel negyedikként haladt, de miután a Ferrarinál elrontották a kerékcseréjét, elveszítette esélyét a pontszerzésre.

Autója sérülése miatt Bottas egyre többet hibázott, és bár a 43. körben Verstappen megelőzte, ám a holland az 51. körben - vélhetően defekt miatt - kiesett, emiatt beküldték a biztonsági autót a mezőny elé.
A Williams brit versenyzője, George Russell még a biztonsági autós fázisban a falnak ütközött, a Racing Point kanadai pilótája, Lance Stroll pedig a kerékcserénél elütötte az egyik szerelőjét, akinek nem esett komoly baja.
Hamilton vezetését és sikerét nem fenyegette veszély, végül a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is megszerezte.
A Forma-1 történetének századik olaszországi futama egyben a sorozat első novemberi versenye volt, amelyet Európában rendeztek. A szezon két hét múlva a Török Nagydíjjal folytatódik.
Az eddigi világbajnokok, konstruktőrök, 1958-2020:
1958 - Vanwall
1959 - Cooper-Climax
1960 - Cooper-Climax
1961 - Ferrari
1962 - BRM
1963 - Lotus-Climax
1964 - Ferrari
1965 - Lotus-Climax
1966 - Brabham-Repco
1967 - Brabham-Repco
1968 - Lotus-Ford
1969 - Matra-Ford
1970 - Lotus-Ford
1971 - Tyrrell-Ford
1972 - Lotus-Ford
1973 - Lotus-Ford
1974 - McLaren-Ford
1975 - Ferrari
1976 - Ferrari
1977 - Ferrari
1978 - Lotus-Ford
1979 - Ferrari
1980 - Williams-Ford
1981 - Williams-Ford
1982 - Ferrari
1983 - Ferrari
1984 - McLaren-TAG Porsche
1985 - McLaren-TAG Porsche
1986 - Williams-Honda
1987 - Williams-Honda
1988 - McLaren-Honda
1989 - McLaren-Honda
1990 - McLaren-Honda
1991 - McLaren-Honda
1992 - Williams-Renault
1993 - Williams-Renault
1994 - Williams-Renault
1995 - Benetton-Renault
1996 - Williams-Renault
1997 - Williams-Renault
1998 - McLaren-Mercedes
1999 - Ferrari
2000 - Ferrari
2001 - Ferrari
2002 - Ferrari
2003 - Ferrari
2004 - Ferrari
2005 - Renault
2006 - Renault
2007 - Ferrari
2008 - Ferrari
2009 - Brawn GP
2010 - Red Bull
2011 - Red Bull
2012 - Red Bull
2013 - Red Bull
2014 - Mercedes
2015 - Mercedes
2016 - Mercedes
2017 - Mercedes
2018 - Mercedes
2019 - Mercedes
2020 - Mercedes