Sport

Változatlanul a Mercedes a leggyorsabb

Forma−1. Elrajtolt a vb-sorozat Spielbergben

A koronavírus-járvány miatti majdnem négy hónapos kényszerszünetben ugyan a Forma–1-es csapatoknak volt idejük a felkészülésre és arra, hogy csökkentsék a hátrányukat az évek óta uralkodó Mercedesszel szemben, azonban a német istálló ott folyatta, ahol tavaly abbahagyta: az élen.

Szigorú biztonsági intézkedések mellett, nézők nélkül a szabadedzésekkel elkezdődött az Osztrák Nagydíj Spielbergben. A felhős, enyhén esős időben az első edzésen nem ázott el a papírforma: az autóit a rasszizmus elleni harc jegyében feketére festő Mercedes két pilótája, a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton és Valtteri Bottas érte el a legjobb köridőt a hazai pályán versenyző, a két legutóbbi osztrák futamon győztes holland Max Verstappen (Red Bull) előtt.

A Ferrari a vártnál is gyengébben kezdett, a tizedik Charles Leclerc 1.108 másodperccel maradt el Hamilton idejétől, igaz, a közepes keveréken érte el a legjobbját. Csapattársa, Sebastian Vettel csak a 12. helyen zárt. Az olasz csapat a tervek szerint a július 19-i Magyar Nagydíjon már továbbfejlesztett SF1000-es versenyautójával rajtol a Hungaroringen. A délutáni edzésen is Hamiltonék végeztek az élen, a harmadik Sergio Pérez lett (Racing Point), Vettel felzárkózott a negyedik helyre.
A világbajnoki sorozat ugyan elkezdődött, de a „zuhanyhíradó” nem zárt be. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke cáfolta azt a pletykát, hogy az idény végén a Ferraritól távozó Vettel hozzájuk igazolna, mert Hamiltonnal és Botasszal tervezik a folytatást. A hetedik világbajnoki elsőségért küzdő Hamiltonnal még nem állapodtak meg a szerződése hosszabbításáról, de az évi 50 millió dolláros kereset maradásra bírhatja.

Spanyol lapértesülés szerint a Renault vezetői annyira megsértődtek, amiért Daniel Ricciardo a McLarenhez szerződik, hogy már az idény közben kirúghatják az ausztrál pilótát, a helyét a 38 évesen visszatérő Fernando Alonso veheti át. Nagyobb tétben azért erre nem fogadnánk…

A vasárnap 15.10 órakor kezdődő (tv: M4 Sport) 31. Osztrák Nagydíjon még tisztább képet kaphatunk
a csapatok formájáról.

Vita a DAS használata miatt


A Red Bull-istálló hivatalos állásfoglalást kér a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) arra vonatkozóan, hogy a szabályoknak megfelelő és használható-e a Mercedes-istálló versenyautóiban alkalmazott kormánymű. Az angol Dual Axis Steering elnevezésből eredően DAS-nek rövidített rendszer lényege, hogy a versenyzők menet közben a kormány előre és hátra mozgatásával állítani tudják az első kerekek dőlésszögét. Chistian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Spielbergben bejelentette, hogy arra kérték a FIA-t, tisztázza a rendszer használatára vonatkozó előírásokat. A Mercedes ugyanis megerősítette, hogy a mostani versenyhétvégén ezt a kormányművet használja. A FIA korábban jelezte, jövőre tilos lesz használni a DAS-t, miközben a 2021-re tervezett szabálymódosítások bevezetését egy évvel elhalasztották, azaz a következő esztendőben még az idei versenyautókat használják majd a Forma–1-ben.
(AD)

Kapcsolódó írásaink