Sport
A Mercedesnél éjjel-nappal dolgoznak az autókon
Forma–1. Az Azeri Nagydíj utcai aszfaltján mindhárom évben látványos, már-már kaotikus versenyt vívtak a pilóták

A Mercedes az idei versenyek mindegyikén tarolt: három kettős győzelmet ünnepeltek. Az első futamon Valtteri Bottast intették le elsőként a kockás zászlóval, a többin az ötszörös világbajnok Lewis Hamilton győzött. Miközben a Ferrari nagyokat küzdött a gyors, de nem elég megbízható autóival és azzal, hogy nem tudta eldönteni, mennyire tekintse első számú – és ezért csapatutasításokkal előnybe hozott – pilótájának a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt, és mennyire higgye el, hogy az ifjú Charles Leclerc (akinek második F1-es és első ferraris évében Bahreinben összejött az első dobogó) rendkívüli tehetség. De mindenki tudja, hogy az olasz istállóban egyszer kiismerik a saját fejlesztési csomagot és az autót, és akkor lehet kapaszkodni.
Ennek fényében a Mercedes nem pihen a babérokon, és amióta Bakuba értek – a hírügynökségek szerint – éjjel-nappal szerelik az „ezüst nyilakat”. Sanghajban legutóbb kiderült, hogy a kocsik aerodinamikája remek, de a szűk kanyarokban ez most olyan sokat nem hozhat. Toto Wolff csapatfőnök szerint az azeri pályán kompromisszumot kell találniuk a beállításokban.
A Ferrari először hoz friss fejlesztést, amióta elindult az idény, és az a céljuk, hogy ne csak az egyenesekben menjen alattuk az autó.
A közép- és kis csapatok közül a Racing Point versenyzője, Sergio Pérez kétszer is dobogós volt itt, most se adná alább. Daniel Ricciardo (Renault) két éve egy őrült futamon nyert. A Honda a Red Bull és a Toro Rosso legújabb fejlesztésű motorját veti be. Vagyis úgy néz ki, a futam nem csak a Mercedes és a Ferrari párviadaláról szól majd. (A mai két szabadedzést élőben 11, illetve 15 órától közvetíti az M4 Sport.)
