Sport

A Mercedesnél éjjel-nappal dolgoznak az autókon

Forma–1. Az Azeri Nagydíj utcai aszfaltján mindhárom évben látványos, már-már kaotikus versenyt vívtak a pilóták

Sokak kedvenc pályáján, Bakuban áll rajthoz az F1 mezőnye e hétvégén. Az Azeri Nagydíjat mindössze 2016 óta rendezik meg, de máris népszerű, mert a kisebb csapatoknak is terem itt babér. A pálya vonalvezetése kaotikus versenyt ígér: az egyenesben 350 km/óra felett lehet hasítani, a szűk falak közt tekergő kanyarokban viszont nagyokat kell lassítani.

A Mercedesnél éjjel-nappal dolgoznak az autókon
Munkában a Mercedes-istálló mérnökei és szerelői Bakuban
Fotó: AFP/Alexander Nemenov

A Mercedes az idei versenyek mindegyikén tarolt: három kettős győzelmet ünnepeltek. Az első futamon Valtteri Bottast intették le elsőként a kockás zászlóval, a többin az ötszörös világbajnok Lewis Hamilton győzött. Miközben a Ferrari nagyokat küzdött a gyors, de nem elég megbízható autóival és azzal, hogy nem tudta eldönteni, mennyire tekintse első számú – és ezért csapat­utasításokkal előnybe hozott – pilótájának a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt, és mennyire higgye el, hogy az ifjú Charles Leclerc (akinek második F1-es és első ferraris évében Bahreinben összejött az első dobogó) rendkívüli tehetség. De mindenki tudja, hogy az olasz istállóban egyszer kiismerik a saját fejlesztési csomagot és az autót, és akkor lehet kapaszkodni.

Ennek fényében a Mercedes nem pihen a babérokon, és amióta Bakuba értek – a hírügynökségek szerint – éjjel-nappal szerelik az „ezüst nyilakat”. Sanghajban legutóbb kiderült, hogy a kocsik aerodinamikája remek, de a szűk kanyarokban ez most olyan sokat nem hozhat. Toto Wolff csapatfőnök szerint az azeri pályán kompromisszumot kell találniuk a beállításokban.

A Ferrari először hoz friss fejlesztést, amióta elindult az idény, és az a céljuk, hogy ne csak az egyenesekben menjen alattuk az autó.

A közép- és kis csapatok közül a Racing Point versenyzője, Sergio Pérez kétszer is dobogós volt itt, most se adná alább. Daniel Ricciardo (Renault) két éve egy őrült futamon nyert. A Honda a Red Bull és a Toro Rosso legújabb fejlesztésű motorját veti be. Vagyis úgy néz ki, a futam nem csak a Mercedes és a Ferrari párviadaláról szól majd. (A mai két szabadedzést élőben 11, illetve 15 órától közvetíti az M4 Sport.)

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom