Sport
Kitart-e Charles Leclerc Ferrari-motorja a célig?
Forma–1. Kínában rendezik az ezredik futamot
Nagyon valószínű, hogy az idei 21 futamból a bahreinit sokáig nem felejtjük, a monacói Leclerc másodszor állt rajthoz a Ferrari pilótájaként, és az időmérőnek köszönhetően minden idők második legfiatalabbjaként az első rajtrácsról indulhatott. Nagyon úgy nézett ki, hogy scuderiás csapattársával, Sebastian Vettellel revansot vesznek a Mercedes melbourne-i kettős győzelméért. No de a sors és a versenyautó egyik hengere másként gondolta. Pár körrel a vége előtt először Lewis Hamilton, majd Valtteri Bottas húzott el a meggyengült Ferrari mellett. (Vettel már korábban, egy rosszul kezelt előzéskor „bukta” a dobogót.) A célba érés után a győztes Hamilton útja azonnal Leclerchez vezetett, hogy gratuláljon. Az ifjú ferraris pedig a díjátadó előtti pihegőben elhangzott spontán Hamilton-dicséret videóját egy az egyben felpakolta az Instára.
Azonban a szomorkodásból/örömködésből ennyi elég is volt. A Ferrari azóta megkereste és kiküszöbölte a hiba okát, nem cserélnek motort Leclerc autójában. A többi kilenc istállóban pedig igyekeznek rájönni, mitől olyan gyors az olaszok autója az egyenesekben (becslések szerint 40 lóerővel is erősebb motort használnak, ami elvben tilos). Arccal azonban mindenki az ezredik (!) futam felé fordult.
Kínában, mégpedig Sanghajban 2004 óta rendeznek versenyt, a legtöbb győzelmet Hamilton aratta itt, bár a címvédő az ausztrál Daniel Ricciardo, aki elhagyta a Red Bullt, s idén a Renault színeiben versenyez. A szombati időmérőt magyar idő szerint 8 órakor, a vasárnapi futamot 8.10-kor rendezik, az M4 a szabadedzéseket is beszámítva mindent élőben közvetít.