Oktatás
Brüsszel uralja az Erasmus+-t?
Figyelmeztet a Szuverenitásvédelmi Hivatal

A közlemény alapján a forráselosztás módja, a támogatott projektek ideológiai tartalma és a tagállami szereplők közötti politikai különbségtétel alapján egyértelműen kijelenthető, hogy a program napjainkban már a politikai nyomásgyakorlás céljait szolgálja.
Az Erasmus+ forrásainak tekintélyes része politikai faktorként viselkedő, külföldről finanszírozott szervezeteknél landol, melyek feladata migrációs és multikulturális, illetve gender- és LMBT+-projektek keretében a brüsszeli ideológiai prioritások ráerőltetése a tagállamokra – tették hozzá.
Úgy folytatták a közleményt, hogy miközben az uniós döntéshozók 2022 decembere óta a magyar egyetemek többségét kizárják az Erasmus+ forrásaiból, ugyanezen pénzekből rendszeresen finanszíroznak magyarországi nyomásgyakorló szervezeteket.
Hazánkban legalább 40 külföldről finanszírozott hálózati szereplő vett részt az Erasmus+ projektjeiben, közülük 19 formáció 2022 után is kapott támogatást – írták.
A hivatal szerint a programok jelentős része a migrációpárti agendát népszerűsíti a tömeges bevándorlás és a multikulturális társadalmi modell lakossági elfogadtatása érdekében.
A forrásból finanszírozott projekteket olyan szervezetek valósítják meg (például Artemisszió Alapítvány, Magyar Helsinki Bizottság, Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület), amelyek a bevándorlást lehetőségként állítják be, az ezzel járó veszélyek és társadalmi kockázatok módszeres elhallgatásával – közölték.
A kedvezményezettek között LMBTQ-szervezetek is azonosíthatók, amelyek tevékenységükkel leginkább a fiatalokat célozzák meg (például Háttér Társaság vagy a Budapest Pride-ot szervező Szivárvány Misszió Alapítvány).
Az Erasmus+ politikai motiváltságú szálai a hazai tanárképzést is átszövik: az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kara, illetve ELTE-gyakorlóiskolák is részt vettek olyan projektekben, amelyek a tudományosság leple alatt progresszív ideológiai célokat szolgáltak – fűzték hozzá.
A közlemény szerint az Apáczai Gimnázium részvételével valósult meg az Erasmus+ „LMBT+-barát iskolák építése Európa-szerte” nevű projektje, amelynek célja az európai közoktatási intézmények átformálása az LMBTQ-ideológia szempontjainak megfelelően.
A projekt hazai résztvevői ajánlásokat is megfogalmaztak, melyekből kiderül, hogy a kizárólagos tagállami hatáskörben lévő oktatási kérdések közül kiemelnék az LMBTQ-témát annak érdekében, hogy Magyarország helyett ezentúl Brüsszelben döntsenek az iskolákban zajló szexuális nevelés kérdéseiről.
A javaslatokat az ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézetében fogalmazták meg, mely közösségnek tagja Bódis Kriszta, a Tisza Párt társadalompolitikai szaktanácsadója is – áll a közleményben.