Oktatás

A lehetőségből a tanárok elérhető célt hoznak létre az iskolákban

Lantos Csaba kiemelte, a magyar kormány olyan iskolarendszerben gondolkodik, amelyben a diákok korszerű ismereteket és készségeket sajátítanak el

A tanárok az iskolákban nemcsak tanítanak, hanem a lehetőségből az elérhető célt, a tudásvágyból az értő tanuláskészséget, a történetekből pedig a valahová tartozás élményét hozzák létre – mondta az energiaügyi miniszter péntek délután a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Gesztelyen, a Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola energetikai korszerűsítésének átadásán.

A lehetőségből a tanárok elérhető célt hoznak létre az iskolákban
Lantos Csaba: A lehetőségből a tanárok elérhető célt hoznak létre az iskolákban
Fotó: Facebook/Lantos Csaba

Lantos Csaba hozzátette, a gyermekek az iskolákban tapasztalják meg először a barátság érzését, a kitartás fontosságát és a legfontosabb elveket, amelyek életük végéig elkísérik őket. Emiatt nem mindegy, hogy a diákok számára milyen körülmények állnak rendelkezésre az iskolai élethez és a tanuláshoz – hangsúlyozta.

Kiemelte, a magyar kormány olyan iskolarendszerben gondolkodik, amelyben a diákok korszerű ismereteket és készségeket sajátítanak el, hogy azok birtokában megállják a helyüket a munka világában és képesek legyenek előre vinni az országot. Elmondta, az országvezetés azt az elvet is érvényesnek tartja, hogy ehhez meg kell teremteni a tanulás értékének megfelelő környezetet is.

Koncz Zsófia, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője a többi között arról beszélt, hogy Gesztelyen az elmúlt időszakban a családok voltak középpontban. Ezt számos fejlesztés is bizonyítja, köztük az új bölcsőde megépülése, az óvoda folyamatos fejlődése és az általános iskola energetikai beruházása.

Kapcsolódó írásaink