Oktatás

Hátrányos helyzetű gyermekeknek segít a Felzárkózó Települések Program

A továbbtanuláshoz kaptak tanácsokat

Ötven hátrányos helyzetű kistelepülés iskoláiban több mint ezer hetedikes és nyolcadikos gyermek pályaválasztásához nyújtott támogatást a Felzárkózó Települések Program a most zárult, 2023/24-es tanévben, hogy a leszakadó térségekből érkező gyerekek középiskolai lemorzsolódását csökkentsék – közölték a program koordinátorai pénteken az MTI-vel.

Hátrányos helyzetű gyermekeknek segít a Felzárkózó Települések Program
Segítséget kaptak a hátrányos helyzetű kistelepülések hetedikes és nyolcadikos tanulói a pályaválasztáshoz (képünk illusztráció)
Fotó: AFP/dpa Picture-Alliance/Nicolas Armer

A közlemény szerint az ország 300 legszegényebb településének felemelésére indított program egyik kiemelt feladata az iskolai lemorzsolódás csökkentése.

A kistelepülések általános iskoláiból kikerülő gyerekek az otthonuktól távol tudják csak folytatni tanulmányaikat, sokan azonban nehezen illeszkednek be a városi intézménybe, az idegen környezet, a magasabb követelmény és a távolság miatt gyakran már a kilencedik évfolyamot sem tudják befejezni – írták.

Úgy folytatták, hogy a 2023/24-es tanévben első alkalommal végeztek pályaorientációs mérést a felzárkózó településeken: ötven iskola több mint ezer diákja vett részt a háromórás digitális teszten, amely számos képességet – többek között szövegolvasást, matematikát, logikát, memóriát, szem-kéz koordinációt – vizsgált, majd személyre szabott ajánlásokat tett arra, milyen irányban érdemes továbbtanulni.

A gyerekek több mint 90 százalékánál egyértelműen meghatározható volt, milyen terület iránt mutat érdeklődést, és ezzel összefüggésben milyen típusú munkában érhet majd el sikereket – tették hozzá.

Az eredményeket a gyermekek családjai mellett a tanárok is megkapták, hogy a továbbtanulásról beszélgetve segítsenek megalapozott döntést hozni – áll a közleményben.

Kapcsolódó írásaink