Oktatás

György László: Az általános iskolásokat segítik a Tanítsunk Magyarországért program mentorai

A fő probléma az, hogy a gyerekek tizennégy éves korukig egyáltalán nem vagy csak nagyon ritkán hagyják el településüket

A munka- és továbbtanulási lehetőségektől távol eső településekről középiskolában továbbtanuló diákok ötvennégy százaléka korai iskolaelhagyóvá válik – mondta György László, a Tanítsunk Magyarországért program koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos pénteken a Miskolci Egyetemen tartott előadásában.

György László: Az általános iskolásokat segítik a Tanítsunk Magyarországért program mentorai
György László: Az általános iskolásokat segítik a Tanítsunk Magyarországért program mentorai
Fotó: MTI/Balázs Attila

A fő probléma az, hogy a gyerekek tizennégy éves korukig egyáltalán nem vagy csak nagyon ritkán hagyják el településüket, ezért megpróbáltatást jelent számukra a rendszeres utazás és az új közösségbe való beilleszkedés - mutatott rá György László, aki a Kutatók délelőttje című rendezvény keretében mentorjelölteknek tartott előadást a program alapításáról és céljairól.

Hozzátette, jellemzően nincs olyan a gyermekek számára, akire számíthatnának, mert jellemzően a szüleik sem hagyták el településük határát.

György László elmondta, a Tanítsunk Magyarországért! program mentorai éppen ebben próbálnak segíteni azzal, hogy megmutatják a gyermekeknek a „településen túli világ izgalmait”.

A mentorok feladata az, hogy feltérképezzék, miben tehetségesek a gyerekek, megértsék, mi foglalkoztatja őket, és inspirálják az általános iskolásokat, végigvezetve őket a kitűzött céljukhoz vezető úton - ismertette a kormánybiztos.

Közölte, az egyetemistáknak minden félévben le kell bonyolítaniuk két vállalatlátogatást és két iskolalátogatást, valamint meg kell szervezniük egy pályaorientációs programot is a szülők bevonásával.

A Tanítsunk Magyarországért! programban jelenleg 21 egyetem vesz részt, és 11 általános iskolában vannak jelen, ahol 1100 mentor 4700 mentorálttal foglalkozik - mondta György László.

Kiemelte, a program célja az, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás legalább szakmával rendelkezzen vagy továbbtanuljon, és elhelyezkedjen a munkaerőpiacon, hogy önmagát és családját is eltarthassa.

A kormánybiztos hangsúlyozta, a program fő értékei a tudás tisztelete, a munka becsülete és a család szeretete. Hozzátette, azt szeretnék, ha a mentorok e három érték mentén végeznék munkájukat, és a gyerekeket is ezekkel ruháznák fel.

Murvainé Ádám Anetta, a program szakmai felelőse az MTI-nek elmondta, a projekt már tizedik féléve zajlik a Miskolci Egyetemen, amely az elsők között csatlakozott a kezdeményezéshez.

Jelenleg az intézmény tizenöt általános iskolában van jelen, ahol a hetedik és nyolcadik osztályokban összesen 128 mentor foglalkozik a diákokkal - tette hozzá.

Kapcsolódó írásaink