Montázs
Így veszik rá a svédasztalos éttermek az ügyfeleket, hogy kevesebbet egyenek
Étel okosan elhelyezve

Aki azt hiszi, hogy mindig jó üzletet kaphat az all-you-can-eat büfében, az gyakran téved. Ennek az az oka, hogy sok étterem pszichológiai trükköket alkalmaz, hogy rávegye a vendégeket, hogy kevesebbet egyenek, mint amennyit tudnának – anélkül, hogy észrevennék.
Ahogy Bonnie Riggs amerikai gasztroszakértő elmagyarázza a Business Insidernek, a büféstruktúrák mögött kifinomult stratégiák állnak, amelyek mindenekelőtt egy célt szolgálnak: a költségek megtakarítását.
Az egyik legrégebbi trükk: kis tányérok. Gyorsan jóllakottnak tűnnek, annak ellenére, hogy kevesebb étel fér el rajtuk. A vendégek úgy vélik, hogy bőséges adagot vettek be, bár valójában kevesebb van a tányéron. Így a szemet megtévesztik – és a jóllakottság érzése korábban jelentkezik.
Nagy poharak, kevesebb étvágy
Az emberek szeretnek trükközni, ha italokról van szó. A nagy poharak biztosítják, hogy többet igyon és gyorsabban jóllakottnak érezze magát. A folyadék megtölti a gyomrot, csökkenti az étvágyat – és pénzt takarít meg az étteremnek, mert az emberek kevesebbet esznek.
Az ételek elrendezése: A svédasztalos elrendezés nem véletlen
A legszembetűnőbb azonban az étel elrendezése. A büfé elején általában olcsó és laktató ételek találhatók, mint például rizs, tészta, kenyér vagy burgonya. Csak a végén következnek a drágább ételek, például hús, hal vagy tenger gyümölcsei.
Mire a vendégek megérkeznek, a tányér gyakran már tele van – és a büfé pazarabbnak tűnik, mint amilyen valójában. Okos trükk, amellyel az éttermek csökkenthetik költségeiket anélkül, hogy bárki hátrányos helyzetbe kerülne.
