Montázs

Kilenc ok, amiért az Aldi élelmiszerei olyan olcsók

Még a bolti lejátszási listák is megnövelhetik a bevásárlási számlánkat

Az Aldiban való vásárlás egyedülálló élmény. A hihetetlenül kedvezményes rágcsálnivalók és kamrai alapkellékek mellett feltűnhetett már az élelmiszerbolt érmebedobós bevásárlókocsija, az egyszerű polcrendszer és a bevásárlótáskák feltűnő hiánya is.

Kilenc ok, amiért az Aldi élelmiszerei olyan olcsók
Hazánkban is népszerű üzlet
Fotó: NorthFoto/Deb Cohn-Orbach

Mindez az erőfeszítés nem hiábavaló: a vállalat becslései szerint célzott, stratégiai csökkentései összesen 8,3 milliárd dollárt – vagyis négytagú családonként nagyjából 4000 dollárt – takarítanak meg a vásárlóknak évente, amint azt a 2025-ös Árleadership Jelentés is részletezi .

„Mindent, amit teszünk és amit nem teszünk, úgy terveztünk, hogy egyszerűbb, gyorsabb és élvezetesebb vásárlási élményt nyújtsunk nagyszerű termékekkel a lehető legalacsonyabb áron, minden nap” – mondja Dave Rinaldo operatív igazgató, számol be a foodandwine.com.

Íme néhány módszer, amellyel az élelmiszerbolt alacsonyan tartja az árait.

Szállítódobozokban helyezik el a termékeket

Az alkalmazotti költségek befolyásolják a végső nyugtán szereplő árat, ezért az Aldi szerint az üzlet berendezésének egyszerűsítésével kell kezdeni. Az alkalmazottak nem töltik a műszakjukat gyümölcstárolók rendezgetésével, és a készlet nagy részét szállítódobozokban helyezik el, mondja Rinaldo. Ez a stratégia lehetővé teszi az üzlet számára, hogy kevesebb munkást alkalmazzon műszakonként.

Az üzletek minimalista polcrendszerrel rendelkeznek

Az Aldi üzletekben nem fogsz csábító kirakatokat vagy bonyolult polcokat látni – ez a lépés anyag- és munkaköltségeket takarít meg (és ezáltal megszüntetheti az impulzus csemegék iránti kísértést). A digitális polccímkék eközben automatikusan frissítik az árakat és az akciókat.

Saját márkás termékekre összpontosítanak

Az Aldi szűk, priorizált termékválasztékkal csökkenti az üzletben töltött időt. Rinaldo szerint az Aldi készletének körülbelül 90 százaléka kizárólag a kiskereskedőhöz tartozik, mivel a márka továbbra is igyekszik kielégíteni a különféle étkezési preferenciákat. A vállalat árleadership jelentése szerint az Aldi vásárlói átlagosan a legtöbbet a saját márkás friss zöldségeken és gyümölcsökön takarítják meg.

Nincs jutalmazási programjuk

Az élelmiszerárak alacsonyan tartása érdekében az Aldi a hűségpontokat is kihagyja a pénztárnál. Ez összhangban van azzal, amit a kutatók a működési költségek csökkentéséről állítanak: Kate Astashkina, a Michigani Egyetem technológiai és üzemeltetési adjunktusa szerint a költségvetéstudatos szupermarketek egyszerűsítik a folyamatokat a váratlan költségek elkerülése érdekében.

„Az Aldi és a hasonló kiskereskedők kerülik a hűségprogramokat, a promóciókat és a bonyolult üzletelrendezést. Az üzletek szabványosítottak és szándékosan minimalisták” – mondja. „Nem az alacsony minőségről van szó, hanem az alacsony súrlódásról. A súrlódás pedig drága.”

Nem kínálnak bevásárlószatyrokat a pénztárnál

Ne felejtsd el az újrafelhasználható bevásárlótáskádat: Az Aldi nem biztosít műanyag szatyrokat. Ha szükséged van valamire, amivel hazaviheted a bevásárlást, papír és újrafelhasználható szatyrok vásárolhatók. A weboldalukon az Aldi azt állítja, hogy ez a stratégia a pénzügyi és környezeti pazarlás elkerülését célozza.

„A végeredmény az, hogy nemcsak pénzt takarítunk meg vásárlóinknak – azáltal, hogy elkerüljük a táska költségének hozzáadását az árainkhoz –, hanem értékes erőforrásokat is” – jegyzi meg a weboldal.

Minden helyszín megtartja a szokásos nyitvatartási időt

Késő estig is be akarsz menni? Az Aldiban nem – a szokásos nyitvatartási időhöz kell igazodnod, ami jellemzően reggel 8:30 és este 9 óra között van, a helyszíntől függően. Az Aldi üzletek nem kínálnak hosszabb nyitvatartási időt, és a cég nyomon követi a legnépszerűbb vásárlási időpontokat, hogy elkerülje a pénzpazarlást, mondja Rinaldo.

Elhagyják a zenei licencdíjakat

A szupermarketek jellemzően licencdíjat fizetnek azért, hogy előadók zenéjét játsszák le az üzletekben, ami végső soron befolyásolhatja a gabonapelyhek vagy tojások végső árát. Az Aldi úgy kerüli el a további díjakat, hogy kihagyja az üzletben található lejátszási listát . A bevásárlás során nem fogsz Top 40 slágereket, yacht rockot vagy bármilyen más zenét hallani.

A bevásárlókocsik

Ez talán az Aldi leghírhedtebb költségmegtakarítási intézkedése: az érmebedobós bevásárlókocsik. Minden gurulós bevásárlókocsi egy pénzérmével feloldható, ami extra ösztönzőt jelent arra, hogy a vásárlás végén visszavigyék. Ez azt jelenti, hogy az Aldi alkalmazottai nem a bevásárlókocsik gyűjtésével töltik az idejüket.

Amikor tehetik, helyben vásárolnak

Az Aldi termékeinek és húsának egy része helyi forrásból származik , ami csökkenti a szállítási költségeket (és az üzemanyag-kibocsátást), valamint biztosítja az áruk frissességét.

„Röviden, az Aldi költségcsökkentése nemcsak működésileg hatékony – csendben ösztönzi az okosabb, kevesebb hulladékot termelő fogyasztói magatartást. Ennek pedig szélesebb körű hullámhatásai vannak” – mondja Astashkina. „Mivel az Aldi vásárlói általában csak azt vásárolják meg, amire szükségük van, a teljes kereslet inkább a tényleges fogyasztáson alapul.”

Ha nem bánja, hogy néhány szállítódoboz között kell navigálnia, vagy a saját márkás termékek korlátozott választékából kell válogatni, akkor a következő bevásárlása során többet is megtakaríthat.

Kapcsolódó írásaink