Montázs

Erdőtűz esetén nem sokat ér az utasbiztosítás

Például Rodosz szigetéről is evakuálni kellett a nyaralókat az erdőtüzek miatt, az egy vis maior helyzet

A Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője, Lambert Gábor arra hívta fel a figyelmet, miszerint az utasbiztosítás a természeti károkra és a terrorcselekményekre nem terjed ki, az útlemondási biztosítás pedig elsősorban arra vonatkozik, ha velünk történik valami, tehát a szerződőhöz köthetőek az útlemondás okai.A természeti károkra és a terrorcselekményekre nem terjed ki, az útlemondási biztosítás pedig elsősorban arra vonatkozik, ha velünk történik valami - írta meg a liner.hu

Erdőtűz esetén nem sokat ér az utasbiztosítás
Képünk illusztráció
Fotó: Riccardo Milani / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP

Az utasbiztosítást BBP-biztosításnak is szokás nevezni, tekintettel arra, hogy alapvetően – külföldi utazás vagy tartózkodás idejére – betegséget, balesetet és poggyászkárokat fedez, miután azonban számtalan biztosítási termék van a piacon, az egyes feltételek eltérhetnek egymástól - magyarázta a szakember.

Hozzátette, általánosságban azt lehet mondani, hogy az utasbiztosítások esetében a természeti károk és terroresemények kizárásnak minősülnek, ilyen esetekre nem vonatkozik a szerződés.

Ezt követően a szakértő azzal folytatta, léteznek ún. útlemondási biztosítások is, amik bizonyos esetekben megtérítik a kieső költségeket, de ezek kizárólag olyan eseményekre vonatkoznak, amik a szerződőhöz kötődnek (megbetegszünk, leég a lakásunk, tehát emiatt nem tudunk elutazni, otthon kell maradunk), természeti eseményre viszont nem vonatkoznak.

Az, hogy például Rodosz szigetéről is evakuálni kellett a nyaralókat az erdőtüzek miatt, az egy vis maior helyzet. Ilyen esetben – ha csoportos utazáson veszünk részt –, az utazásszervező segítségére számíthatunk, illetve (elméletben) az is elképzelhető, hogy a szállásadónk rendelkezik felelősségbiztosítással, és annak keretében kaphatunk valamiféle anyagi kompenzációt. Utóbbi azonban nagyon ritkán fordul csak elő - mondta.

Ha pedig előzetesen nem mélyültünk el alaposan a szerződésünkben, Lambert Gábor szerint az a legjobb, ha felkeressük telefonon a biztosítónkat, és kopogtatunk az utazásszervezőnél, hogy megtudjuk, számíthatunk-e valamiféle térítésre, illetve segítségre – adott esetben a légitársaság részéről is, amivel utaztunk.

Kapcsolódó írásaink