Kultúra

Korszakzárás Ákossal az Arénában

Alkotói szünet követi a koncerteket

Az idén is dupla koncerttel zárta az évet Ákos a Papp László Budapest Sportarénában, a december 17-i fellépésére ugyanis ezúttal is hamar elkapkodták a jegyeket, ezért az előző nap is koncertezett.

A „bónusznapon” tartott koncerten megtudtuk, hogy az énekes-dalszerző most nemcsak ezt az évet, hanem az elmúlt négy esztendőt is lezárja, s aktív koncertezés nélküli pihenés, alkotói szünet követi a 2084 című lemezzel megkezdett korszakot.

A pénteki koncerten Ákos – a hajdani Bonanza Banzaiból ismert zenésztársával, Hauber Zsolttal, valamint Bánfalvi Sándorral és Lepés Gáborral közösen – régi és új dalokat is játszott, az elmúlt négy évben megismert szintirockos stílusban, ami a Bonanza Banzai szintipopos világát ötvözi a legnaprakészebb elektronikus hangzással és rockos hangszereléssel. Szemben a fesztiválkoncertekkel, ahol nem kerülhetők meg a legnagyobb slágerek, az Arénában összegyűlt rajongók előtt Ákos nyugodtan félreteheti a „kötelezőket”. Persze előkerült generációk szakítós dala, a Valami véget ért, a jóval későbbi Minden most kezdődik el című dallal keverve, és bár a jövőre húszéves Beavatás albumról nem szerepelt az Ilyenek voltunk, de volt a Minden, ami szép volt, valamint a ritkán játszott és alaposan felfrissített Csak a szerelmen át.

Nem ment el az évfordulók mellett sem, a 2006-os tüntetéseket az Éjjel a városban idézte meg, a forradalom évfordulóját pedig a kórussal és zongorával megerősített 1956. Ákos koncertjeinek profizmusát, látvány- és hangzásbeli kifogástalanságát legnagyobb bírálói is elismerik, panaszra ezúttal sem lehetett okuk a nézőknek.

Ez amennyire értékelendő, annyira veszélyes is lehet, hiszen kiölheti a spontaneitást a koncertből, a tökéletes élmény minden elemének összehangolása nem ad arra teret, hogy a zenészek különösebben sokat improvizáljanak. Ákos tud a képzeletbeli határon innen maradni, a hangzással és színpadi jelenlétével is ad pluszt. A közönség figyelme pedig töretlen.