Kultúra
Miért lett jeges a pokol a Fekete telefonok2-ben?
Dante Isteni Színjátéka is visszaköszön a vásznon

„Egyfolytában pocsék volt az idő, hóviharral és viharos széllel – idézte fel emlékeit Derrickson a nemrég a texasi Austinban lezajlott Fantastic Festen. – Régi kalyibákban laktunk, amik állandóan recsegtek-ropogtak a viharban. Folyamatosan veszélyben éreztük magunkat, és talán tényleg nem is volt biztonságos az a hely. Ehhez jöttek még a súlyos mínuszok, mindig fáztunk. Ezeket az élményeket szépen beépítettem a filmünkbe.”
A történet immár középiskolás hősei, Gwen (Madeleine McGraw) és Finney (Mason Thames) egy elhagyatott téli táborban keresik a Portyázó nyomait, miután a rém üzent a túlvilágról a lány álmaiban. A téli tábor még egy fontos motívum nyomán lesz a borzongató találkozás színhelye. A szálak Dante Poklához vezetnek. A reneszánsz szerző az Isteni színjátékban mutatta be a Pokol bugyrait, s az ott leírtakhoz folyamodtak a Fekete telefon 2 alkotói.
„A Dante-féle referencia nem véletlen, imádom az Isteni színjátékot – árulta el Derrickson. – Olvastam az egészet, de ebből persze nekem is az Inferno maradt meg leginkább, mint az emberek többségének. A Pokol kilencedik bugyrában senyvednek a legrosszabbak, az árulók, akik egy jeges tóba vannak belefagyva. Márpedig a Portyázó is áruló, az áldozatait, a gyerekeket árulta el. És itt találkozik a két motívum: a téli tábor meg a Pokol jeges kilencedik bugyra – ezzel minden a helyére kerül.”